مدیر عملیات و حملونقل شرکت راهبر ترابر انرژی اظهار داشت: از زمان خریداری جرثقیلهای تلسکوپی ۴۰ تن مدل ۶۴۳ از شرکت زنبوگن آلمان، ضعف در شاسی کابین این دستگاهها و در مواردی نیز شکستگی در آن بهکرات مشاهده و بعضاً این دستگاهها از سرویس خارجشده بود.
به گزارش روابط عمومی و بینالملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان، رضا باقری افزود: با افزایش گزارشها نقص زنبوگن ها و بینتیجه ماندن مذاکرات اداره تعمیرات و نگهداری پالایشگاه با شرکت زنبوگن آلمان که ناشی از وجود تحریمهای ناعادلانه و شرایط پیچیده خدمات پس از فروش تأمینکننده خارجی بود؛ متخصصین راهبر تصمیم به حل این مشکل گرفتند.
به گفته باقری: ازآنجاییکه هزینه تعویض شاسی کابین جرثقیلها توسط زنبوگن آلمان معقول نبود و همچنین شاسیها مجدداً با همان کیفیت قبلی جایگزین میشد که احتمال تکرار مشکل را به دنبال داشت؛ تصمیم گرفته شد با استفاده از ظرفیتهای بومی و توانمندیهای موجود در شرکت راهبر ترابر انرژی، اقدام به ساخت شاسیها در داخل شود. به دنبال این تصمیم و پس از دریافت نقشههای فنی از شرکت آلمانی، پروسۀ تولید شاسی کابین با ورق ۶ میلیمتری که ۲ میلیمتر ضخیمتر از نمونه آلمانی بود تحت نظارت اداره تعمیرات و همچنین حملونقل راتا آغاز شد.
مدیر حملونقل راهبر اظهار داشت: از مهمترین مراحل این عملیات، باز کردن شاسیهای کابین بود که مستلزم باز کردن سیستم هیدرولیک سیستم برق جرثقیل و سوار کردن مجدد آن بود. با باز کردن شاسی معیوب، ارسال آن به همراه نقشههای فنی به کارگاهی در اصفهان، تحت نظارت فنی متخصصین راهبر و منطبق بر استانداردهای مربوط انجام شد. وی در پایان ذکر کرد: با نهایی شدن ساخت شاسی، نصب آن بر روی یکی از جرثقیلها انجام و با اجرای تست سرد و گرم بهصورت موفق در محل سایت راهبر ترابر انرژی، اقدام به تولید سه عدد شاسی دیگر برای سه جرثقیل زنبوگن باقیمانده شد تا شاسیهای آنها نیز با نمونه تقویتشدۀ ملی جایگزین گردد.