گروه اقتصاد: افزایش قیمت تولیدات دو خودروساز داخلی ایران‌خودرو و سایپا نشان از ضعف وزارت صمت و تحمیل نظرات خودروسازان به دولت است. انحصار دولتی در بازار باعث افزایش قیمت خودرو بی‌کیفیت و ناایمن و تحمیل گرانی به مردم شده است. دراین‌بین تعرفه‌ی خودرو‌های خارجی نیز بالاست و خودروساز داخلی از این فرصت برای ارائه‌ی محصولات کم کیفیت و گران خود استفاده می‌کند. واقعیت این است که مردم توان خرید خودرو ندارند و افزایش قیمت‌ها بازار را قفل کرده است. راه تعادل در بازار خودرو و افزایش کیفیت خودروهای داخلی واردات خودرو با تعرفه کم است. پرسش دیگر این است که وقتی خودروسازان داخلی زیان انباشته 220 همت دارند، ادامه فعالیت آن‌ها چه منطقی دارد. در ادامه نظر سه کارشناس را می‌خوانید: