مصطفی پرتوافکنان گفت: امروز بانک سپه در خدمات کارت، ساتنا، پایا، دریافت و پرداخت، رمز و پرداخت قبوض به پایداری رسید. مردم در دستگاههای پوز میتوانند خریدهایشان را انجام دهند. همچنین دسترسی به حسابهایشان فراهم شده است.
او افزود: از ابتدای جنگ تحمیلی ۱۲ روزه و متعاقب حمله سایبری به زیرساختهای فناوری بانک، ارائه خدماتدهی به مشتریان عزیز با وقفه و مشکلاتی مواجه شد که به نمایندگی از مدیران و کارکنان بانک سپه از این عزیزان پوزش میطلبم. نکته قابل توجه اینکه، عمده خدمات بانکی تا امروز در تمامی شعب برقرار و سایر خدمات نیز طی روزهای آینده برقرار میشود.
عضو هیئت مدیره بانک سپه در ادامه گفت: در مقطع دشوار اختلالات سیستمی به وجود آمده، با تلاش شبانهروزی همکاران توانستیم شرایط را تسهیل کرده و حقوق و مزایای تمامی هموطنانی که از طریق بانک سپه حقوق دریافت میکنند، واریز شود و وقفهای برای این دسته از مشتریان گرامی ایجاد نشود.
او ادامه داد: استقرار و پیادهسازی سامانه بانکداری متمرکز جدید در شرایط عادی حداقل ۶ ماه زمان نیاز دارد، اما با تلاش شبانهروزی همکاران، این اقدام بزرگ طی چند روز صورت گرفت که این خود یک رکورد تاریخی محسوب میشود.
برقراری خدمات غیرحضوری تا ۴۸ ساعت آینده
دکتر پرتوافکنان از برقراری مجدد اینترنت بانک و همراه بانک سپه طی 48 ساعت آینده خبر داد و گفت: در تلاشیم تا خدمات غیرحضوری بانک طی 48 ساعت آینده برقرار شود. همچنین خدمات چکاوک و امور مربوط به سامانههای تسهیلاتی و اعتباری نیز بهزودی از سر گرفته میشود و تمامی این اقدامات از طریق رسانههای جمعی به مشتریان اطلاعرسانی خواهد شد.
به گفته این مدیر بانک سپه خسارت تأخیر یا وجه التزامی مشتریان اعتباری از ابتدای جنگ تحمیلی تا پایان تیرماه مشمول بخشودگی قرار گرفت.