لوگو
1404 يکشنبه 13 مهر
  • صفحه نخست
  • سیاست
  • سخن‌گاه
  • اقتصاد
  • شهروند
  • بین الملل
  • فرهنگ و هنر
  • سلامت
  • علم و فناوری
  • ورزش
  • خواندنی‌ها
  • آرشیو روزنامه
1404/07/06 - شماره 2597
نسخه چاپی

منتشرنشده‌هایی از شجریان و شاملو در «نگاه نو»

صدوچهل‌وششمین شماره فصلنامه «نگاه نو» با عکس روی جلد احمد شاملو منتشر شد. بخش مقاله‌های این شماره با این مطالب همراه است: «جنگ دوازده‌روزه از منظر حقوق بین‌الملل» حسین فراستخواه، «مهاجرت، آثار و روند تحول» شهیندخت خوارزمی، «پیوند امنیت دریای خزر با ثبات اقتصادی و محیط زیست» حسن بهشتی‌پور، «مسیری سنگلاخ و خاکناک» حسین فراستخواه، «ضرورت نظامی با چشم‌داشت سیاسی» نوشته دمیتری لیوبین با ترجمه محسن شجاعی، «سوخمان: تراژیک‌ترین پهلوان روس» آبتین گلکار و «ماکسیم گورکی» به قلم یوگنی زامیاتین با ترجمه ناصر رحمانی‌نژاد. در بخش شعر مطلبی با عنوان «از تازیانه و دوزخ؛ شش شعر منتشرنشده از احمد شاملو و سه عکس منتشرنشده» از سعید پورعظیمی و در بخش گفت‌وگو هم گفت‌وگویی منتشرنشده از محمدرضا شجریان با عنوان «تنها صداست که می‌ماند» (گفت‌وگوی محمدحسین یزدانی‌راد با محمدرضا شجریان) منتشر شده است. بخش ویژه «نگاه نو» که به «ادبیات و فلسفه» اختصاص دارد با توضیحی از  علی‌ میرزائی مدیرمسئول مجله آغاز شده و در ادامه این مطالب آمده‌ است: «ادبیات و فلسفه» نوشته مصطفی ملکیان، «تأملی در مناسبات ادبیات و فلسفه» از محمد غفاری، «ادبیات و فلسفه» نوشته سعید رضوانی، «آیا هنر به اندازه علم «جدی» است؟» نوشته آبتین گلکار و «اول حقیقت، نه واقعیت‌ها» نوشته جوزف پیرس با ترجمه رضا پورسیدی.

 

Facebook Twitter Linkedin Whatsapp Pinterest Email

دیدگاه شما

دیدگاه شما پس از بررسی منتشر خواهد شد. نظراتی که حاوی توهین یا الفاظ نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

تیتر خبرهای این صفحه

  • منتشرنشده‌هایی از شجریان و شاملو در «نگاه نو»
  • اعتراض جنیفر لارنس به کشتار مردم غزه
  • جزیره‌ای شگفت‌انگیز و همسو با طبیعت
  • بازی قدرت‌ها در قفقاز
  • پیامد تحقیر ملت‌ها
  • فیلم عاشقانه لبنانی در اسکار
لوگو
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • همکاری با ما
  • تعرفه آگهی
  • نمایندگی‌ها
  • شناسنامه
  • مرامنامه
  • آرشیو
  • RSS

1401© :: کلیه حقوق قانونی این سایت متعلق به روزنامه ستاره صبح بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است.