مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد نیز با ارائه گزارشی از نتایج اقدامات فرهنگی در حوزه مصرف آب گفت: سرانه مصرف آب در مشهد در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال قبل، ۵ درصد کاهشیافته که در بخشهای غیر خانگی این رقم به ۱۰ تا ۱۹ درصد رسیده است. «حسین اسماعیلیان» تأکید کرد: این موفقیت نتیجه فرهنگسازی و استفاده هوشمندانه از ابزار هنر برای جلب همراهی مردم است. او در ادامه با اشاره به جایگاه والای سرود در انتقال پیامهای اجتماعی گفت: تجربه موفق سرودهایی همچون «سلام فرمانده» نشاندهنده تأثیرگذاری بالای این قالب هنری در میان مردم است. او افزود: جشنواره ملی سرود آب نیز با همین نگاه طراحی و اجرا شد که نخستین دوره آن با ارسال ۴۰۰ اثر فاخر به میزبانی شرکت آبفای مشهد و مشارکت ۱۵ استان کشور برگزار شد. در پایان این رویداد، از ۲۱ اثر بهعنوان آثار برتر و ۹ اثر نیز بهعنوان شایسته تقدیر، در بخشهای مختلف جشنواره ملی سرود آب تجلیل شد.