تاریخ اکران فیلم «جودی» ساخته آلخاندرو گونزالس ایناریتو ۲ اکتبر ۲۰۲۶ تعیین شد.به گزارش ورلد آف ریل، «جودی» که یک عنوان موقتی برای فیلم بعدی آلخاندرو گونزالس اینیاریتو با بازی تام کروز است، به این زودی ها اکران نخواهد شد.
این فیلم که فیلمبرداریاش از نوامبر شروع شده و در ژانویه ادامه فیلمبرداری آن از سر گرفته میشود، به گفته کمپانی برادران وارنر ۲ اکتبر ۲۰۲۶ اکران میشود.
در این فیلم کروز نقش اصلی را بازی میکند و ساندرا هولر، ریز احمد، جان گودمن، مایکل استهلبرگ، جسی پلمونز و سوفی وایلد دیگر بازیگران آن هستند.
از نظر جزییات داستان اطلاعات زیادی در دست نیست، اما روشن است که تام کروز نقش اصلی را برعهده دارد. گفته شده فیلم ایناریتو درباره قدرتمندترین مرد جهان است که قبل از آن که فاجعهای که به راه انداخته همه چیز را نابود کند، مأموریتی دیوانهوار را آغاز میکند تا ثابت کند ناجی بشریت هم است. ایناریتو فیلمنامه «جودی» را سال ۲۰۲۳ با نویسندگان «مرد پرندهای» یعنی نیکلاس جیاکوبون و الکساندر دینلاریس و نیز سابینا برمن نوشت.این فیلم اولین تجربه همکاری کروز با برادران وارنر در طول یک دهه است که قرارداد آن را در ماه ژانویه امضا کرده بودند. آخرین پروژه او با استودیو «لبه فردا» در سال ۲۰۱۴ بود.
نمایش «لاله کبود» در امارات
فیلم سینمایی «لاله کبود» به تهیهکنندگی و کارگردانی مهرشاد کارخانی راهی امارات شد.فیلم سینمایی «لاله کبود» ساخته مهرشاد کارخانی برای رقابت در جشنواره بینالمللی امارات انتخاب شد.«لاله کبود» با کارگردانی و تهیهکنندگی مهرشاد کارخانی، به بخش Best Cinematic Arts Award جشنواره راه یافت و برای دریافت جایزه بزرگ ۳ هزار دلاری رقابت میکند.
پخش بینالمللی این اثر، توسط دپارتمان جهانی بحر فیلم به مدیریت مریم بحرالعلومی انجام میگیرد. این رویداد فرهنگی هنری در تاریخ ۲۰ تا ۲۶ فوریه سال ۲۰۲۵ (۲ تا ۸ اسفند) در شهر شارجه برگزار میشود و جوایز برندگان در مراسم اختتامیه اهدا خواهد شد.
واکنش ابراهیم حقیقی به انتقادها از پوستر جشنواره فیلم فجر
در روزهای گذشته، پس از رونمایی از پوستر چهلوسومین دوره جشنواره فیلم فجر با عکسی از عزیز ساعتی و طراحی ابراهیم حقیقی، انتقادهایی نسبت به آن مطرح و در نهایت اعلام شد که پوستر این جشنواره اصلاح میشود.
این در حالی است که ابراهیم حقیقی طی یادداشتی که در اختیار ایسنا قرار داده، اعلام کرده است که نسخه نهایی پوستر نتیجه تغییرات نادرست توسط گروهی دیگر است.
ابراهیم حقیقی ـ طراح گرافیک، عکاس و کارگردان هنری ـ که رکورددار طراحی پوستر جشنوارههای فیلم فجر و همچنین طراح نشانه اصلی این جشنواره است، در مطلبی که در اختیار ایسنا قرار داده، نوشته است: «هیچگاه در دوران معیشت حرفهای خود فکر نمیکردم که پوستر بیش از کتاب و جلد کتاب اینقدر اهمیت دارد.
برای ما همیشه، پوسترها منابع اطلاعرسانی و اخبار جمعی شهری بودند و اگر از سلیقه و زیباشناسی نوین بهرهای داشتند میستودیم و یکی را از آنِ خود میکردیم و گنجینهها میساختیم از یادگارهای دوران، از بابت وقایع هنری و هم از بابت طراحی گرافیک که نو بودند، میشد که زیبا باشند و خاطرهانگیز، میشد که به موزهاش سپرد که سپردیم.
اما موضوع پوستر جشنوارههای فیلم و تئاتر فجر در سالهای اخیر همیشه جذاب و خبرساز بودهاند. همیشه نه، گاهی، به مقتضای زمانه و هماندیشی جامعه نسبت به گذرها و گذارها از التهابها و سختیها. جامعه روشنفکر و پیجوی هنر نیز همسو با همگان خود را در این اخبار دخیل میداند و بازخواه. البته اگر از هنر چیزی باقی مانده باشد! مردم خشم حاصل از پوسترهای زشت فیلمهای مبتذل و سلبریتیهای خندان را میبایست یکروز نشان دهند.
سینمای مهجور و واپسراندهی امروز ما هم در مجمعالجزایر عجایب اگر نه بر پرده که در پشت صحنه و پشت پرده نگران و ملتهب است. سینمایی که بعد از ممنوعالکار و ممنوعالخروج، ممنوعالپرواز هم شامل حالش شده. آیا غیر از این بیلبوردهای بزرگ و طویل بساز و بفروش اصلا ما چیزی به نام پوستر فرهنگی داریم که در شهر نصب شده باشد؟...