رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر سفرهوایی تهران در ادامه درباره لوکس شدن استفاده از هواپیما بیان کرد: من احساس میکنم ما یک مسأله را فراموش کردیم. میزان درآمد مردم با توجه به هزینههای روزمرهشان، هواپیما را به یک پدیده لوکس تبدیل کرده است. البته ما بلیط را در زمان تعطیلی بیشتر میبینیم در حالیکه هفته گذشته تعداد زیادی بلیط از تهران به کیش به قیمت ۳۰۰ هزار تومان وجود داشت. امیرپویان رفیعی شاد، درباره احتمال افزایش قیمت بلیط هواپیما در سال ۱۴۰۳ به «انتخاب» گفت: ما در کشور یک تورم متداوم داریم و بر روی هزینه حمل و نقل از مترو تا هواپیما اثر گذاشته است. ایرلاینها در مقابل تورم توان دفاع ندارند و باید هزینههای دلاری بپردازند. ۲۹ درصد افزایش قیمت بلیط برای امسال مطرح بود، اما هنوز مشخص نیست چه تصمیمی گرفته شود. ما هنوز منتظر اعلام سازمان هواپیمایی کشوری برای افزایش نرخ هستیم. رفیعی شاد درباره تأثیر تحریمها بر عدم ورود هواپیماهای جدید گفت: تا زمانیکه تحریمها وجود دارد، چالش هواپیما و تعمیرات وجود دارد. اگر هواپیماهای جدیدشان با عمر ۲۵ سال بیاید هم فایده ندارد. سال گذشته عمر ناوگان هواپیما ایران ۲۶ سال است و فرودگاه خیلی از کشورها از جمله عربستان، اجازه ورود هواپیما بالا ۱۵ سال را نمیدهد. معیار جهانی هم میانگین ۱۵ تا ۲۰ سال است. یک قطعه کوچک هواپیما را با ۵ رابط میخریم و چندبرابر قیمت جهانی پول میدهیم.