عبدالوحید فیاضی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: باید فقر را مهار کنیم، چون تعداد بازماندگان از تحصیل نگرانکننده است. فقر اقتصادی و کاستیهایی که در حوزه فرهنگی ممکن است وجود داشته باشد منجر به بازماندن از تحصیل شده است حالا باید دید که در کدام بخش و کدام مناطق این اتفاق افتاده است البته به نظر میرسد مناطق دوردست که با کمبود نیروی انسانی مواجه هستند دچار این مشکل باشند وی درباره کاهش ۱۱۰ هزار نفری دانشآموزان پایه اول ابتدایی گفت: بازماندن از تحصیل یک آسیب در حوزه آموزش و پرورش است که در طول ۱۰ الی ۱۵ سال اخیر به نوعی کم و مهار شده است. اما متاسفانه بعد از کرونا یک مقداری میل به تحصیل کمتر شده بود و بعد شکاف طبقاتی و افزایش فقر یک نوع مشکل را در آموزش و پرورش ایجاد کرده است. نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس بیان کرد: مناطق دوردست که با کمبود نیروی انسانی مواجه هستند دچار این مشکل باشند، چون دیدم که یک روستا را بهعنوان روستای مرکزی میگذارند و به اهالی چند روستا میگویند برای تحصیل به آنجا بروند، اما چون مردم میل ندارند به آن روستا بروند که دلیلش بیپولی است، مانع از تحصیل فرزندانشان میشوند لذا میتوانیم بگوییم فقر پایه اصلی بازماندن از تحصیل است که ما الان با آن مواجه هستیم. باید فقر را مهار کنیم، چون تعداد بازماندگان از تحصیل نگرانکننده است.