به گزارش ستاره صبح آنلاین به نقل از الجزیره،کی بر ستارمر، نخستوزیر انگلیس، امروز دوشنبه، استعفای خود را از ریاست دولت در بحبوحه اختلافات در حزب کارگر حاکم اعلام کرد.
ستارمر در یک کنفرانس مطبوعاتی در مقر دولت در داونینگ استریت لندن گفت که تا انتخاب رهبر جدید حزب کارگر در سپتامبر آینده در سمت خود باقی خواهد ماند.
وی افزود که تصمیم به استعفا را در پاسخ به درخواستهایی که از وی در داخل حزب کارگر شده بود، اتخاذ کرده است.
وی ادامه داد که از حزب خود خواهد خواست تا جدول زمانی برای انتخاب جانشین وی تعیین کند و باب نامزدیها در 9 ژوئیه آینده باز خواهد شد.
وی تاکید کرد که حزبی ورشکسته سیاسی را به ارث برده است و برخی معتقد بودند که حزب به پایان رسیده است، اما او ثابت کرد که این افراد کاملاً اشتباه میکنند.
نخستوزیر مستعفی ادامه داد که دولت وی اعتماد را در اقتصاد، دفاع و امنیت ملی بازگردانده است و شاخصهایی را ارائه کرد که آنچه را که او موفقیت های دولت خود در چندین زمینه میدانست، تأیید میکرد.
اخیراً و به دنبال پیروزی رقیب وی برای رهبری حزب، اندی برنهام، در یک کرسی پارلمانی در انتخابات فرعی در شمال انگلستان فشارها بر ستارمر در داخل حزب کارگر برای استعفای وی افزایش یافته است.
برنهام شهردار منچستر بزرگ است و لقب «پادشاه شمال» را دارد و پیروزی قاطع او به وی اجازه میدهد تا رسماً برای رهبری حزب کارگر نامزد شود.