کد خبر : 83226 تاریخ : ۱۳۹۹/۹/۲۶ - 00:13
روز گذشته در بازارها اتفاق افتاد افزایش نرخ ارز و طلا؛ افت شاخص بورس اشاره: روز گذشته قیمت دلار با ۲۰۰تومان افزایش نسبت به روز دوشنبه با نرخ ۲۶هزار تومان کار خود را آغاز کرد و ساعاتی بعد با اندکی افزایش به ۲۶۱۰۰تومان رسید. پیش‌بینی می‌شود اوج نوسان قیمت دلار تا روی کار آمدن بایدن بین کانال ۲۵ تا ۲۶هزار تومان باشد. از سوی دیگر در بازار طلا قیمت انس جهانی طلا 12 دلار افزایش یافت و با افزایش قیمت دلار در ایران قیمت سکه تمام بهار آزادی نیز 200 هزار تومان افزایش یافت و به ۱۲میلیون و ۲۷۵هزار تومان رسید. همچنین شاخص بورس دیروز با ۵۵ هزار و ۸۰۵ واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۴۲۸ هزار واحد ایستاد.

ستاره صبح-

افزایش قیمت ارز  
روز گذشته صرافی‌ملی اولین قیمت دلار را با ۵۰تومان کاهش ۲۵۶۵۰تومان اعلام کرد و در تابلوی صرافی‌های رسمی هم نرخ فروش دلار ۲۵۵۰۰تومان ثبت شد. اما این رشد قیمت در همین محدوده متوقف نشد به طوری که تا ساعت ۱۶:۳۰ دیروز قیمت دلار در بازار آزاد با ۱۰۰تومان افزایش مجدد به ۲۶۱۰۰تومان رسید و صرافی‌ملی هم نرخ را تا ۲۵۸۵۰تومان بالا برد؛ همچنین در سایر صرافی‌ها قیمت فروش دلار به ۲۵۶۵۰تومان رسید. به گفته کارشناسان در شرایط فعلی وضعیت عرضه و تقاضا تعیین‌کننده نرخ ارز در بازار است. عده‌ای هم بر این باورند که تا روی کار آمدن بایدن و تعیین تکلیف ریاست جمهوری آمریکا و اعلام موضع دو کشور‌ درمورد آینده روابط خارجی، بازار ارز تحرک چشمگیری نخواهد داشت و دلار در محدوده کانال ۲۵ تا ۲۶هزار تومان در نوسان خواهد بود.همچنین یک فعال بازار ارز اظهار کرده که روند معاملات همچنان با احتیاط انجام می‌شود و بیشتر، معامله‌گران خرد در بازار حضور دارند و حجم خرید به شدت کاهش یافته است، از این رو معامله‌گران بزرگ فعلا نظاره‌گر بازار بوده و دست نگه داشته‌اند. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که دلار در معاملات امروز در محدوده قیمت فعلی باقی خواهد ماند و در صورت تغییر، نواسانات آن ناچیز خواهد بود.

پیش بینی قیمت طلا تا پایان پاییز
نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران از تغییر جهت بازار طلا و افزایش قیمت طلا و سکه متاثر از رشد نرخ ارز و اونس جهانی خبر داد. محمد کشتی‌آرای در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین درباره علت افزایش قیمت‌ها در بازار طلا گفت: روز سه شنبه برخلاف سه روز دوشنبه بهای اونس جهانی با رشد حدود ۱۲دلاری مواجه شد و از طرفی دلار هم مجددا به کانال ۲۶هزار تومان صعود کرد، به همین دلیل قیمت‌ طلا و سکه نیز وارد فاز افزایشی شد.این فعال بازار طلا تاکید کرد: تقاضایی برای خرید مصنوعات طلا، سکه و طلای آب شده وجود ندارد و بازار در رکود کامل است، قیمت‌ها نیز به حدی بالا رفته که کسی به سمت خرید طلا به عنوان کادوی شب یلدا نمی‌رود.کشتی‌آرای با پیش‌بینی روند بازار تا پایان پاییز اظهار کرد: طی سه روز گذشته با کاهش نرخ ارز و طلای جهانی انتظار داشتیم روند نزولی قیمت طلا و سکه هم ادامه‌دار باشد اما امروز بازار متاثر از افزایش دو عامل گفته شده تغییر جهت داد؛ بر این اساس اگر بهای اونس و ارز مجددا افزایش یابد تا پایان ماه قیمت طلا و سکه هم گران‌تر خواهد شد اما اگر به روند قبلی بازگردد، شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار طلا خواهیم بود.همچنین به گفته نایب رییس دوم اتحادیه طلا، حباب سکه در معاملات دیروز ۵۰هزار تومان نسبت به روز دوشنبه کاهش یافت و به یک میلیون تومان رسیده است.

قیمت طلا و سکه 
کشتی‌آرای با اشاره به قیمت‌های دیروز در بازار طلا بیان کرد: در جریان معاملات بازار آزاد تهران، قیمت سکه طرح جدید و قدیم در مقایسه با دیروز حدود ۲۰۰هزار تومان افزایش یافت؛ به این ترتیب بهای سکه امامی به ۱۲میلیون و ۲۷۵هزار و سکه بهار آزادی به ۱۱میلیون و ۷۷۰هزار تومان رسید.او اضافه کرد: هر نیم سکه با قیمت شش میلیون و ۴۰۰، ربع سکه چهار میلیون و ۴۰۰ و سکه یک گرمی دو میلیون و ۴۰۰هزار تومان فروخته می‌شود؛ همچنین بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار به چهار میلیون و ۹۴۰هزار و طلای ۱۸عیار به گرمی یک میلیون و ۱۴۰هزار تومان افزایش یافت. 

بورس قرمزپوش ماند
بازار سرمایه دیروز هم قرمز پوش بود و شاخص کل بورس بیش از ۵۰ هزار واحد کاهش یافت. شاخص کل فرابورس هم به کانال ۱۸ هزار واحد عقب‌گرد کرد.به گزارش ایسنا، شاخص کل بورس دیروز به ۵۵ هزار و ۸۰۵ واحد کاهش، رقم یک میلیون و ۴۲۸ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با ۱۰ هزار و ۷۵۳ واحد کاهش، به رقم ۴۴۱ هزار و ۱۳۵ واحد رسید. در این بازار ۷۴۶ هزار معامله به ارزش ۷۲ هزار و ۲۷۸ میلیارد ریال انجام دادند.شاخص کل فرابورس هم با ۵۴۷ واحد کاهش، در رقم ۱۸ هزار و ۹۴۶ واحد ایستاد.معامله گران این بازار ۳۲۱ هزار معامله انجام دادند که ۳۹ هزار و ۸۲۶ میلیارد ریال ارزش داشت.