کد خبر : 83075 تاریخ : ۱۳۹۹/۹/۴ - 00:05
رئیس قوه قضائیه مطرح کرد: وضعیت قرمز برای مفسدین دستگاه قضا

ستاره صبح-

سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه که در اجرای مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دو سالن جداگانه از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، با گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهدای بسیجی تأکید کرد: مادامی که بسیج باشد و روحیه بسیجی بر کشور حاکم باشد، دشمن به این کشور طمع نخواهد کرد.

ضرورت حفظ انسجام
به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، رئیسی با بیان اینکه در این شرایط کشور نیازمند انسجام و همدلی و هماهنگی است، به مسئولان وزارت بهداشت توصیه کرد که درگیر حاشیه‌ها نشوند و در یک کار جمعی همه ظرفیت‌های علمی و پژوهشی و امکانات و نیروی انسانی کارآمد این مجموعه را در جهت تأمین امنیت جانی مردم به کار گیرند.

برخورد دوگانه غرب با ایران
رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به قطعنامه ضد ایرانی حقوق بشر سازمان ملل اظهار داشت: امروز بر همگان ثابت شده غربی‌ها از قطعنامه‌ها به عنوان ابزاری سیاسی علیه کشورهای مستقل استفاده می‌کنند. وی با اشاره به برخورد دوگانه غربی‌ها با عملکرد جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر، گفت: سازمان ملل از سویی از عملکرد ایران در مبارزه با مواد مخدر تقدیر می‌کند و می‌گوید صداقت شما در این زمینه بیشتر از دیگر کشورهاست و در این راه خسارت‌های مالی و جانی زیادی متحمل شدید اما از سوی دیگر علیه ما قطعنامه می‌دهند.

لزوم برخورد با مفسدین دستگاه قضا
رئیس قوه قضاییه با تأکید بر لزوم برخورد با افراد فاسد در مجموعه مرتبطین با دستگاه قضا، تصریح کرد: مفسدین باید بدانند که وضعیت برای هرگونه فعالیت ناسالم در قوه قضاییه قرمز است. ما اجازه نمی‌دهیم چهره دستگاه کارآمدی که قضات آن بعضاً به صورت شبانه‌روزی در آن مشغول خدمت هستند و با اجاره‌نشینی و سختی زندگی خود را می‌گذرانند، با این نوع اقدامات موردی به گونه دیگری نشان داده شود. انتظار این است که جریان وکالت خودش نظارت داشته باشد تا فسادی در این مجموعه رخ ندهد.

رسیدگی فوری به مسئله قاچاق
حجت‌الاسلام رئیسی همچنین با اشاره به پخش گزارشی درباره قاچاق سیگار از رسانه ملّی گفت: مردم وقتی این گزارش‌ها را می‌بینند، سؤال می‌کنند که چگونه قاچاق با این حجم و با تریلی وارد کشور می‌شود؟ این مسئله حتماً باید پیگیری جدی شود. وقتی چنین حجمی قاچاق وارد کشور می‌شود، یعنی این کالا از مبادی رسمی وارد شده که این خیلی مایه تأسف است و نیاز به ورود فوری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز دارد.