کد خبر : 82724 تاریخ : ۱۳۹۹/۷/۷ - 00:13
دبیر کل سازمان ملل عنوان کرد نابودی 120 میلیون فرصت شغلی حوزه گردشگری زیر سایه کرونا

ستاره صبح-

تداوم شیوع جهانی ویروس کرونا و ادامه تبعات و خسارات غیرقابل‌تصور ناشی از آن بر پیکر جهان، دبیر کل سازمان ملل را به ابراز نگرانی شدید درباره از دست رفتن ده‌ها و صدها میلیون فرصت شغلی تنها در بخش صنعت گردشگری واداشت. آنتونیو گوترش روز گذشته (یکشنبه 6 مهر 99) در پیام توئیتری خود ضمن اشاره به تلاش این سازمان برای نجات جهان از همه‌گیری این ویروس، نوشت: ۱۲۰ میلیون فرصت شغلی در حوزه گردشگری به خاطر شیوع کووید-۱۹ در جهان به مخاطره افتاده است. وی در ادامه نوشت: ما به دنبال راهکارهایی برای خروج از این بحران و فرصت‌هایی برای تغییر و زمینه‌سازی در حوزه جهانگردی و ارتباط آن با انسان، طبیعت، آب‌وهوا و اقتصاد هستیم. دبیر کل سازمان ملل پیام توئیتری خود را بنا بر نوشتار روز گذشته این سازمان به مناسبت روز جهانی گردشگری نوشت. سازمان ملل متحد در نوشتاری که به مناسبت ۶ مهرماه روز جهانی گردشگری آن را بر روی تارنمای خبری خود قرار داد، بر تأثیراتی که این صنعت بر تخریب طبیعت داشته و اکنون شیوع ویروس کرونا این صنعت را به مخاطره افکنده است، اشاره داشت.در نوشتار سازمان ملل در این زمینه آمده است: صنعت گردشگری یکی از بخش‌های اقتصادی در جهان است که به‌شدت از بابت شیوع بیماری «کووید-۱۹» لطمه دید و دراین‌ارتباط هیچ کشوری از تأثیرات آن در امان نماند. محدودیت‌های سفر و سقوط ناگهانی تقاضا برای گردشگری در سراسر جهان که منجر به لطمات اقتصادی کشورها و از دست رفتن فرصت‌های شغلی درزمینه گردشگری شد.

زیان ۳۲۰ میلیارد دلاری کرونا به صنعت گردشگری
گوترش در ۴ شهریور 99 در توییتر خود نوشت: تنها در پنج ماه نخست سال جاری میلادی بیش از نیمی از گردشگران جهان کاهش‌یافته و زیان حدود ۳۲۰ میلیارد دلاری به بار آمده است. بسته شدن مرزها و تعطیل شدن اماکن گردشگری، صنایع هواپیمایی را نیز به‌شدت زمین‌گیر کرده است. پروازها به حداقل رسیده و تعداد زیادی از کارکنان شرکت‌های مسافرتی و هواپیمایی از کار بیکار شده‌اند. هتل‌ها و رستوران‌ها، صنایع‌دستی کشورهای مختلف که مشتریان خاص خود را بین گردشگران خارجی دارند، صنعت حمل‌ونقل و ... دچار زیان‌های فراوان شده‌اند.

یک میلیارد دانش‌آموز به خاطر شیوع کرونا مدرسه نرفتند
دبیر کل سازمان ملل در ۱۴ مردادماه 99 در ابراز نگرانی دیگری از شیوع ویروس کرونا در حساب توئیتر خود نوشت: در ماه گذشته میلادی بیش از یک میلیارد دانش‌آموز در سراسر جهان با بسته شدن مدارس به علت شیوع کووید-۱۹ مواجه شده اند، درحالی‌که حتی پیش از وقوع همه‌گیری ویروس کرونا، جهان با بحران آموزش و یادگیری کودکان مواجه بود.

کرونا تهدید شماره یک جهان
گوترش همچنین در ۲۵ شهریورماه 99 و به مناسبت روز دموکراسی در پیام توئیتر خود همه‌گیری ویروس را تهدید امنیتی شماره یک جهان نامید. به گزارش ایرنا، درحالی‌که دبیر کل سازمان ملل به مناسبت‌های مختلف از شیوع ویروس کرونا در حسابت توئیتر خود ابراز نگرانی می‌کند که هم‌اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از ۳۳ میلیون نفر گذشته که از این تعداد نیز بیش از 999 هزار نفر جان‌باخته‌اند.