کد خبر : 675019 تاریخ : ۱۴۰۳/۸/۲ - 03:53
محمد علی موهبتی-پژوهشگر سیاسی و فرهنگی پرچم سفید برتر از پرچم قرمز جنگ طلبان و متکبران و خودخواهان و نفوذی‌ها بیش از آنکه به ‌دنبال توسعه باشند، بر طبل تنش کوبیده‌اند. دولت هم تحت تأثیر همین تفكر، بیش از آنکه برای منافع ملی و رضایت عمومی برنامه ریزی کند، به دشمن تراشی در داخل و خارج دامن زده ‌است.

تخمی که کاشته‌اند درو خواهند کرد. تخم جنگ سالهاست در زمین دشمن کاشته شده است. پرسش این است که چند کشور همسایه از شرق و غرب و شمال و جنوب کشور با نظام جمهوری اسلامی رابطه حسنه دارند؟

چند کشور عربی و چند کشور مسلمان با جمهوری اسلامی رابطه دوستانه دارند؟ چند کشور در همسایگی ما به اسرائیل و آمریکا، پایگاه نظامی داده و رابطه دوجانبه برقرار کرده‌اند؟ سخنان رادیکالی که به کرات و بدون وقفه گفته شده و می‌شود همان تخم جنگ است که روزی خود رانشان خواهد داد. اگر امروز صدای طبل جنگ از سوی رژیم کودک کش و جنایتکار به گوش می‌رسد، تخمی است که در گذشته پاشیده شده است.

شرایط موجب شد تا اعراب رابطه خود را با اسرائیل برقرار نمایند. ترکیه در پشت صحنه با آمریکا و اسرائیل ارتباط دارد و در ظاهر برای فریب افکار مردم خودش و از اعراب، هر از چند گاهی شعاری علیه اسرائیل سر می‌دهد. کشورآذربایجان به پایگاه نظامی و اطلاعاتی اسرائیل تبدیل شده است. طالبان در افغانستان حکومت خود را مدیون آمریکا می‌دانند.

گاه برای جمهوری اسلامی، پیام‌های خودخواهانه و قلدرمآبانه می‌دهند. کشورهای حوزه خلیج فارس پایگاه آمریکایی‌ها شده‌اند. نظام سیاسی عراق بدون اجازه آمریکا آب هم نمی‌خورد. نمونه‌اش بدهی‌های ایران است که تا آمریکا اجازه نداده پولی به ایران پرداخت نمی‌شود. روسیه هم جمهوری اسلامی را برای منافع خودش می‌خواهد. یکی از مقامات ارشد روسیه چندی پیش، جمله‌ای بدین مضمون گفته بود: " ایران مرتبط باغرب و آمریکا برای روسیه خطرناکتر از ایران هسته‌ای است." ترکمنستان و پاکستان هم وضعیتی بهتر از بقیه ندارند. این‌ها منافع ملی خود را هرگز فدای ایران نمی‌کنند. پاکستان محل پرورش گروه‌های تروریستی است. هر از گاهی در استان سیستان و بلوچستان ترورهایی صورت می‌گیرد. پاکستان مکان امن همان تروریست‌ها است. ارمنستان هم تکلیفش روشن است.

پس کشور نیازمند تغییر در سیاست‌های غیرواقعی گذشته دارد. فرصت از دست رفته است، ولی هنوز امیدی به تغییر باقی مانده است. علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد. این ملک و ملت توانایی و آمادگی جنگی نابرابر را ندارد، به همین دلیل مردم جنگ را نفی می‌کنند . لابد صدای ملت در "نه به جنگ " را شنیده‌اید. پس شما که امانتداران ملت، هستید، پرچم صلح را به دست گیرید و از جنگی که نابرابر، خانمانسوز و ویرانگر خواهد بود، پیشگیری کنید. در راه صلح با ملت تلاش مضاعف در پیش گیرید. تا صلح با خارج از کشور سرافرازانه محقق شود. پس پرچم سفید را برافرازید. صلح و توسعه را در پیش گیرد تا از پشتیبانی ملت برخوردار شوید. توفیق شما حکمرانان را در تحقق صلح و پیشگیری از جنگ و توسعه و پیشرفت کشور، از خداوند منان خواستارم. با آرزوی ایرانی آزاد، آباد و سربلند. "زنده و پاینده باد صلح. "