کد خبر : 664353 تاریخ : ۱۴۰۳/۶/۲۸ - 19:54
نخستین عملیات ضد اسرائیلی حزب الله پس از انفجار پیجرها آشیانه‌های توپخانه اسرائیل در نافیه زیف بمباران شدند حزب الله لبنان اعلام کرد آشیانه توپخانه ارتش اسرائیل در پایگاه «نافیه زیو» را هدف حملات راکتی خود قرار داده است.

در بیانیه حزب الله آمده است: در راستای حمایت از مردم مقاوم فلسطین در نوار غزه و برای پشتیبانی از مقاومت دلاورانه و شرافتمندانه آنها و نیز در پاسخ به تجاوزات دشمن به روستاهای مقاوم جنوبی و منازل امن به خصوص در دو منطقه مجدل سلم و بلیدا، مجاهدان مقاومت اسلامی آشیانه‌های توپخانه دشمن اسرائیلی را در نافیه زیف با حملات موشکی بمباران کردند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت هم اعلام کرده است حدود ۱۰ راکت از لبنان به سمت شهرک‌های یهودی نشین شمال عبور کرده و در مناطق باز بعد از به صدا در آمدن اژیرهای خطر در جلیل غربی اصابت کردند. این حملات نخستین حملات موشکی از زمان حمله رژیم صهیونیستی و منفجر کردن دستگاه‌های پیجر است.

«فراس الابیض»، وزیر بهداشت لبنان در بیان آخرین آمار تلفات انفجار دستگاه‌های ارتباط رادیویی «پیجر» پیشتر اظهار داشت: حجم این حمله بزرگ بود و بیمارستان‌ها طی نیم ساعت نزدیک به ۲۸۰۰ مجروح را پذیرش کردند.

الابیض با بیان اینکه شمار شهدا با توجه به حجم حمله زیاد نبود، گفت: تاکنون ۱۲ نفر طی این انفجارها به شهادت رسیده‌اند که که در بین آنها، یک کودک ۸ ساله و یک کودک ۱۱ ساله وجود دارد.