کد خبر : 664352 تاریخ : ۱۴۰۳/۶/۲۸ - 19:54
حسن هانی زاده: منطقه در حال ورود به چالشی نظامی است/ نتانیاهو تلاش می کند جنگ را گسترش دهد یک کارشناس مسائل منطقه می گوید: شرایط در اراضی اشغالی به نفع اسرائیل نیست و نتانیاهو در صدد تغییر معادله است. نزدیک به یک سال از طوفان الاقصی می گذرد و ارتش اسرائیل شکست های میدانی مختلفی متحمل شده و نتوانسته معادله میدانی را تغییر بدهد.

تلاش نتانیاهو این است که جنگ را از غزه به سایر مناطق منتقل کند تا بتواند دستاوردی نظامی داشته باشد. امروز در آمریکا حزب دموکرات به بنیامین نتانیاهو فشار وارد می‌کند تا آتش بسی موقت بپذرد و این حزب برای پیروزی کامالا هریس نامزد اش برگ برنده‌ای داشته باشد. جمهوری خواه‌ها نیز برای نپذیرفتن آتش بس به نتانیاهو فشار وارد می‌کنند تا جنگ گسترش پیدا کند. شرایط منطقه و وضعیت غزه قربانی رقابت های انتخاباتی آمریکا شده و نتانیاهو در صدد گسترش جنگ از طریق ترور شخصیت های مهم و تأثیر گذار محور مقاومت است تا قبل از انتخابات آمریکا برای خود دستاورد نظامی خلق کند.

آقای حسن هانی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار شفقنا آینده در پاسخ به این سؤال که براساس تحولات منطقه از جمله انفجار اخیر پیجرها در لبنان، این موارد را ناشی از چه جریانی می‌بینید و باید در آینده منتظر چه اتفاقاتی باشیم؟ اظهار داشت: اتفاقات اخیر منطقه نشان می‌دهد منطقه به سمت جنگ گسترده نظامی حرکت می‌کند. حمله موشکی انصارالله که برای نخستین بار با موشک های هایپرسونیک فوق پیشرفته علیه تأسیسات نظامی رژیم صهیونیستی صورت گرفت تحولی دراماتیکی و میدانی در منطقه تلقی می‌شود به این دلیل که این موشک‌ها شرق تل آویو و حیفا را که شهری بندری است و تأسیسات مهم و راهبردی اسرائیل در این منطقه است هدف قرار داد. این حرکت نشانه‌ای از تحولی جدید در عرصه های نظامی است. به اعتبار اینکه موشک های هایپر سونیک از شش لایه پدافند هوایی و دفاع هوایی رژیم صهیونیستی در منطقه عبور کرده‌اند و به اهداف از پیش تعیین شده خودشان اصابت کرده‌اند. این باعث شگفتی رژیم صهیونیستی، آمریکا و همپیمانان منطقه‌ای آمریکا شده است و نشان می‌دهد که محور مقاومت از توانمندی بالایی برای بازدارندگی برخوردار است به همین دلیل رژیم صهیونیستی در اقدامی شتابزده عملیات سایبری علیه شبکه ارتباطی حزب الله لبنان را سازماندهی کرد که آسیبی جدی از ناحیه این شبکه پیجری وارد ساخت.

به نظر می‌رسد منطقه در حال ورود به چالشی نظامی است

وی افزود: در این مسئله نشانه‌هایی از برخی بی احتیاطی‌ها وجود دارد. چون دستگاه اصلی این پیجر از نوع موتورولای آمریکا است و نشان می‌دهد اسرائیل و آمریکا نفوذ بالایی در شبکه اطلاعاتی حزب الله داشتند و این گروه باید با اتخاذ تدابیر امنیتی پیش می‌رفت. این اتفاق رخ داد و به شهدات ۱۱ تن و مجروح شدن ۳هزار تن انجامید. حزب الله گزینه های دیگری برای ترمیم شبکه ارتباطی خود دارد و در حال بازسازی این شبکه است. این حمله سایبری مقدمه‌ای است برای اینکه رژیم صهیونیستی علیه محور مقاومت به حملات گسترده دست بزند. بنابراین محور مقاومت باید با هوشمندی بالا و احتیاط کامل در حالت آماده باش باشد. این احتمال وجود دارد که رژیم صهیونیستی در روز های آینده با استفاده از ده‌ها هواپیمای پیشرفته به لبنان حمله کند. به نظر می‌رسد منطقه در حال ورود به چالشی نظامی است.

تلاش بنیامین نتانیاهو این است که جنگ را از غزه به سایر مناطق منتقل کند

شرایط منطقه و وضعیت غزه قربانی رقابت های انتخاباتی آمریکا شده

وی ادامه داد: شرایط در اراضی اشغالی به نفع اسرائیل نیست و نتانیاهو در صدد تغییر معادله است. نزدیک به یک سال از طوفان الاقصی می‌گذرد و ارتش اسرائیل شکست های میدانی مختلفی متحمل شده و نتوانسته معادله میدانی را تغییر بدهد. تلاش نتانیاهو این است که جنگ را از غزه به سایر مناطق منتقل کند تا بتواند دستاوردی نظامی داشته باشد. امروز در آمریکا حزب دموکرات به بنیامین نتانیاهو فشار وارد می‌کند تا آتش بسی موقت بپذرد و این حزب برای پیروزی کامالا هریس نامزد اش برگ برنده‌ای داشته باشد. جمهوری خواه‌ها نیز برای نپذیرفتن آتش بس به نتانیاهو فشار وارد می‌کنند تا جنگ گسترش پیدا کند. شرایط منطقه و وضعیت غزه قربانی رقابت های انتخاباتی آمریکا شده و نتانیاهو در صدد گسترش جنگ از طریق ترور شخصیت های مهم و تأثیر گذار محور مقاومت است تا قبل از انتخابات آمریکا برای خود دستاورد نظامی خلق کند.