کد خبر : 664301 تاریخ : ۱۴۰۳/۶/۲۷ - 03:09
یدالله اسلامی- روزنامه‌نگار امتیاز به جوانان یا حکومت؟! سپردن کار به جوانان و دادن سهم به زنان بسیار گفته می‌شود، سن بالا رهبران سیاسی، مدیران دولتی و جمعیت را همگان می‌بینند، و گروه‌های کاری و کمیته‌هایی که برای معرفی وزیران به پزشکیان شکل گرفت، و قول و قرارهایی که گذاشته شد با هر دلیل و بهانه عملی نشد. شگفت‌انگیز است که نسل نخست و نسل دوم انقلاب هنوز خود را آماده ترک میدان مدیریت نکرده‌اند.

رسالت اصلی سالمندان میدان‌های گوناگون باید سپردن کار و انتقال تجربه به نسل جوان باشد، این واگذاری مسئولیت‌ها امتیاز به جوانان نیست، این نیاز کشور برای بهره‌گیری از توان جوانان وزنان و آماده کردن نسل جوان برای مدیریت کشور است. نسل ما که در جوانی مسئولیت‌های بزرگی را بر عهده گرفتیم در عمل، نه در سخن نمی‌توانیم چشم بر قدرت ببندیم، نداشتن احزاب سیاسی توانمند برای تربیت و شناسایی نیروی کارآمد و نداشتن آشنایی با نسل جوان و توانمندی‌های آنان و ارتباط اندک‌بین نسل جوان و نسل اول و دوم انقلاب هم به ابن روند نادرست دامن زده است.

هرچند سپردن کار به جوانان و زنان امر پسندیده است؛ اما این لازم مرحله ترقی و به دست گرفتن مسئولیت‌ها را باید از پایین به بالا و پله کانی طی کنند. در غیر این صورت نتیجه‌اش می‌شود ناکارآمدی در شورای پنجم، هشتم، مجالس دهم، یازدهم، دوازدهم و دولت سیزدهم جوان‌ها باید پس از کسب تجربه به پست های کلیدی گمارده شوند تا در مدیریت موفق شوند.