کد خبر : 653931 تاریخ : ۱۴۰۳/۵/۲۷ - 00:52
خاک روسیه در تصرف اوکراین ارتش اوکراین در اقدامی غافلگیرانه و دور از انتظار از مرز اوکراین و روسیه به عبور کرد و منطقه «کورسک» روسیه رسید.

گروه بین‌الملل: «ولادمیر پوتین» افسر سابق کا گ ب شوروی بیشتر از دو دهه است که در مقام نخست‌وزیر و یا رئیس با برگزاری انتخابات فرمایشی که نتیجه‌اش از قبل معلوم است با شعار ملی‌گرایی روسی قدرت در دست است. او در یک خطای محاسباتی و توهم روز 5 اسفند 1400 از ترس اینکه اوکراین به سمت اروپا برود و ناتو به مرزهایش نزدیک شود به اوکراین حمله کرد، حال پس از 30 ماه مشخص شده که سوئد و فنلاند به عضویت ناتو در آمدند و سلاح های ناتو به داخل خاک روسیه هم رسیده است، بنابراین تا اینجای کار جنگ برای پوتین دو سر باخت بوده است. چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی. او می‌پنداشت به‌سرعت به «کیف» پایتخت اوکراین می‌رسد و در آنجا فردی مثل «رمضان قدیروف» دست‌نشانده خود را می‌گمارد.
محاسباتش غلط از کار درآمد و «زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین و مردم مقاومت را بر تسلیم ترجیح دادند، «پوتین» در تله غرب افتاد. اکنون پس از 30 ماه جنگ روسیه زیرساخت‌های اوکراین را نابود کرده و هزاران نفر را کشته است. در مقابل هزاران روسی نیز جان خود را ازدست‌داده‌اند، هزاران میلیارد دلار خسارت به اقتصاد روسیه واردشده است. مهم اینکه 1000 کیلومترمربع زمین هم ازدست‌داده است. روسیه ناتو را متهم کرده که پشت حمله اوکراین به خاک روسیه قرار دارد.
پیشروی ارتش اوکراین به داخل روسیه باعث شده تا تهاجم روسیه اوکراین به بن‌بست برسد. زیرا این کشور دیگر نمی‌تواند در میدان جنگ کاری کند.

نفوذ به خاک روسیه
ارتش اوکراین در اقدامی غافلگیرانه و دور از انتظار از مرز اوکراین و روسیه به عبور کرد و منطقه «کورسک» روسیه رسید. اوکراین پس از 30 ماه یک عملیات نظامی زمینی در خاک روسیه انجام داد. اهداف این تهاجم معلوم نیست؛ اما این جمله هیمنه روسیه را شکست حمله اوکراین به روسیه، ضربه سنگینی به وجهه متزلزل روسیه وارد کرد.

اولین حمله پس از جنگ جهانی دوم
حمله اوکراین به خاک روسیه نقطه عطفی در جنگ اوکراین است و یک پیروزی تاریخی به‌حساب می‌آید. روسیه برای اولین بار پس از جنگ جهانی دوم موردتهاجم خارجی قرارگرفته اوکراین روس‌ها را بی‌حرکت و مات کرده است.
قصد اوکراین کاهش فشار نظامی در مرزهای جنوبی و شرقی این کشور است، جایی که روسیه ماه‌ها در آنجا در حال پیشروی بوده است. فرماندهان اوکراینی با حمله به مرزهای دفاعی سبک و تصرف خاک روسیه، می‌توانند کرملین را وادار کنند که نیروهای خود را از خط مقدم جنگ در اوکراین، خارج کند.

فرصت برای اوکراین
این حمله فرصت برای اوکراین ایجاد می‌کند تا ابتکار عمل نظامی را دوباره به دست آورد. یکی از پیامدهای تصرف خاک روسیه، تضعیف روحیه نیروهای روسیه در میدان نبرد است. درحالی‌که روس‌ها سرزمین‌های اوکراین را تصرف کرده‌اند، ناگهان دیدند عملیات زمینی در خاک روسیه انجام‌شده است.
پیشروی‌های ارتش اوکراین در منطقه کورسک وحشت در سراسر منطقه اطراف و تضعیف تلاش‌های پوتین در جنگ است.

ایجاد امید
ر اوکراین با حمله غافلگیرکننده به جامعه که نیازمند روحیه و آرمان مقاومت در برابر تهاجم روسیه است، مردم این کشور را امیدوار کرد که اوکراین می‌تواند به موفقیت یا دستاورد مهمی در برابر روسیه دست یابد.
پیشروی ارتش اوکراین به سمت روسیه پیامد عمیقی در جهت برداشت جامعه جهانی از جنگ دارد. به چالش کشیدن روسیه مهم و اثرگذار است و نشان می‌دهد که جنگ روسیه علیه اوکراین به بن‌بست رسیده است و روسیه دیگر نمی‌تواند در میدان جنگ دست آورد داشته باشد.
رهبران غربی مرعوب تهدیدهای پوتین و تهدیدات هسته‌ای شدند.
اکنون صحنه جنگ عوض‌شده غربی‌ها آهسته و پیوسته صلاح‌های پیشرفته در اختیار ارتش اوکراین گذاشته‌اند و این کشور با سلاح‌های نقطه زن به جان روسیه شکست‌ناپذیر افتاده است.