کد خبر : 643913 تاریخ : ۱۴۰۳/۵/۲۳ - 02:12
نشانه‌های جنگ انگلیس، آلمان و فرانسه دیروز در بیانیه مشترکی از ایران خواستند تا از حمله به رژیم اسراییل که به زعم این سه کشور منجر به افزایش تنش‌ها و از بین رفتن امکان آتش‌بس می‌شود، خودداری کند.

گروه سیاسی: مراسم تحلیف مسعود پزشکیان روز 9 مرداد برگزار شد. بامداد روز دهم مرداد یعنی به فاصله 10 ساعت اسماعیل هنیه رهبر سیاسی حماس ترور شد. این ترور انگار شلیک به دولتی بود که هنوز شکل نگرفته است. اسرائیل بر خلاف حمله به کنسولگری دمشق (13 فروردین) که مسئولیت حمله را به عهده گرفت، این دفعه زیر بار حمله نرفت اما از همان لحظات اول انگشت اتهام به سوی اسرائیل نشانه رفت. فریاد انتقام و خونخواهی به پا خاست و شرایط منطقه و ایران حالت نظامی به خود گرفت.

آمریکا اعلام کرد نقشی در این حمله نداشته اما رئیس مجلس آمریکا را به دست داشتن در حمله متهم کرد. هر چند در روزهای گذشته از سطح تنش کاسته شده اما روز عزاداری یهودیان به خاطر تخریب دو معبد یهودی در عهد کهن از غروب گذشته شروع شده و غروب امروز به پایان می‌رسد. گمانه زنی‌ها درباره حمله قریب الوقوع ایران و حزب الله به اسرائیل بیش از هر زمان دیگری قوت گرفته است. اسرائیل در حالت آماده باش و دفاع قرار دارد و به ایران و حزب الله هشدار داده است.

در همین حال سه کشور اروپایی، انگلیس، فرانسه و آلمان به ایران هشدار داده‌اند از حمله اسرائیل خودداری کند. آمریکا نیز در اقدامی دیگر ناوهای آبراهام لینکلن را راهی خلیج فارس کرده است. علاوه بر آن یک ناو هواپیمابر آمریکا نیز در راه ایران است. این ناو سکوی پرتاب جنگنده‌ها است. این شرایط نشان می‌دهد که منطقه در شرایط جنگی قرار دارد. به نفع ایران است که از جنگ احتراز کند چون جنگ آغازش معلوم و پایانش ویرانگر و نامعلوم است.
انگلیس، آلمان و فرانسه دیروز در بیانیه مشترکی از ایران خواستند تا از حمله به رژیم اسرائیل که به زعم این سه کشور منجر به افزایش تنش‌ها و از بین رفتن امکان آتش‌بس می‌شود، خودداری کند.
به گزارش ایرنا از رویترز، انگلیس در بیانیه مشترکی با فرانسه و آلمان که دیروز از سوی دولت بریتانیا منتشر شد، ضمن درخواست از ایران اعلام کردند، جنگ باید اکنون پایان یابد و همه اسرایی که هنوز در بازداشت هستند، آزاد شوند. در این بیانیه همچنین آمده است که مردم غزه به «ارسال و توزیع فوری و بدون محدودیت کمک‌ها» نیاز دارند.
اضطراب و آشفتگی روانی رژیم اسرائیل از پاسخ حتمی ایران به ترور شهید اسماعیل هنیه و واکنش مقاومت اسلامی لبنان به ترور شهید فؤاد شکر از فرماندهان ارشد آن روز به روز افزایش می‌یابد.
رادیو رژیم اسرائیل اعتراف کرده که بعد از ترور شهید هنیه نوعی انتظار همراه با ترس و وحشت صهیونیست‌ها را در برگرفته و آنها هر لحظه منتظر پاسخ به این عملیات ترور هستند.
بر اساس این گزارش، سرویس‌های اطلاعات رژیم اسرائیل هم تلاش می‌کنند تا با کمک متحدان خود نوع، هدف و زمان انجام حمله را به دست آورند.
رادیو رژیم اسرائیل با اشاره به خلوتی خیابان‌ها و نگرانی‌هایی که در چهره صهیونیست‌ها موج می‌زند، آن را شبیه به شرایط دوره همه گیری کرونا توصیف کرده است.
در همین حال، رسانه‌های این رژیم یکشنبه شب به نقل از مقام‌های امنیتی اعلام کردند که حملات تلافی‌جویانه ایران شدیدتر از حمله فروردین گذشته (عملیات وعده صادق) خواهد بود.