کد خبر : 643883 تاریخ : ۱۴۰۳/۵/۲۲ - 01:44
واکنش سردار رادان به ضرب و شتم دو دختر در خیابان با مجری قانون که با مظلومیت قانون را اجرا می‌کند برخورد نکنید/ روی کفن من بنویسید «کسی که برای حجاب دختران وزنان تلاش کرد» گروه اجتماعی: برخورد نادرست نیروی انتظامی در قالب گشت ارشاد یا طرح نور ... با دختران وزنان سال‌هاست که موردانتقاد کارشناسان، جامعه شناسان، روانشناسان و ... قرارگرفته است. در مناظرات انتخاباتی نیز کاندیداهای ریاست جمهوری از این جریان انتقاد کردند. سکینه سادات پاد و انسیه خزعلی که معاون و مشاور امور زنان در دولت سیزدهم بودند گفته‌اند که مردان برای امور زندگی زنان تصمیم می‌گیرند و وزارت کشور فشار برزنان را بیشتر کرده است. در تازه‌ترین اخبار انتشار تصاویری از ضرب و شتم دو دختر نوجوان در رسانه‌ها واکنش منفی داخلی و خارجی را برانگیخت.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: اگر کشف حجاب جرم است؛ قانون است. اگر اشکالی در قانون است قانون را بررسی کنید نه اینکه با مجری قانون که با مظلومیت می‌خواهد قانون را اجرا کند برخورد کنید. موضوع فقط کشف حجاب نیست، دشمنان برای حرکت به سمت برهنگی و عریانی و موضوعات دیگر برنامه دارند.

به دنبال اصلاح قانون بروید
سردار احمدرضا رادان در آیین بزرگداشت روز خبرنگار با اشاره به موضوع کشف حجاب گفت: در موضوع اخلاق چشممان بسته‌شده موضوع فقط کشف حجاب نیست از کشف حجاب به برهنگی می‌روند و از برهنگی به موضوعات دیگر می‌روند. آیا موضوع عفاف و حجاب یک موضوع اجتماعی است یا انتظامی از نظر من یک موضوع اجتماعی است و یک موضوع انتظامی نیست اما همه موضوعات اجتماعی بایدها و نبایدها دارد و باید در بایدها و نبایدها مداخله کرد و این حرکت مسئولانه، رسانه است که در جامعه در خصوص احترام به قانون کار کند‌. باید جامعه را به سمتی هدایت کنیم که اگر قانونی داریم بر مجری قانون خرده نگیریم. اگر با قانون مشکل‌دارید به دنبال اصلاح قانون بروید.


تلفات رانندگی به‌اندازه کشته‌شدگان جنگ
سردار رادان ادامه داد: ما در ایرانی هستیم که سالی ۱۹ هزار تلفات ناشی از تصادفات داریم که به میزان یک تلفات جنگ است چراکه برخی‌ها تخلف می‌کنند و همچنین میزان جریمه کم بود. ما برای حفظ جان مردم؛ خودرو را می‌خوابانیم نه برای آزار مردم.
سردار رادان ضمن آرزوی شهادت برای خود در لباس مقدس انتظامی گفت: اگر با دعای شما خوبان و خانواده‌های شهدا، شهید شدم وصیتم این است که روی کفن من بنویسید کسی است که برای حجاب دختران وزنان سرزمینش تلاش کرد و همین ما را بس.

وفاق ملی لازمه استمرار حیات اجتماعی
یدالله طاهر نژاد نماینده ادوار پنجم مجلس شورای اسلامی درباره وفاق ملی که از اهداف دولت چهاردهم است به ایلنا گفت:‌ وفاق ملی که آقای رئیس‌جمهور از آن صحبت می‌کند لازمه عبور از تنگناهاست که در مسیر اداره کشور وجود دارد. اگر همه همگرا و همسو عمل نکنند و هم‌افزایی ایجاد نکنند، طی مسیر برای دولت سخت خواهد شد. تنگناهایی که وجود دارد امکان برطرف شدن مشکلات را کم می‌کند لذا این لازمه استمرار حیات اجتماعی است. رئیس‌جمهور اصرار دارد که این تلاش‌ها به وفاق ملی ختم شود. امیدواریم همه نیروها روی توسعه، آبادانی و پیشرفتکشور و رفاه و امنیت مردم توافق پیدا کنند.

اعتماد جامعه ۶۰ درصدی را برگردانید
‌طاهرنژاد گفت: واقعیت این است که حدود ۵۰ درصد از حائزین شرایط در انتخابات شرکت نکردند. معنی‌اش این است که بخش عمده‌ای از آن‌ها به وضع موجود انتقاد دارند. آن بخشی هم که در مرحله دوم شرکت کردند، یعنی ۱۰ درصدی که اضافه شدند به جریان تندرویی که می‌توانست کشور را به بیراهه ببرد، نه گفتند. ۶۰ درصد از جامعه ما از شرایطی که در کشور وجود دارد، گله‌مند هستند. دولت باید با اقدامات خودش اعتماد این جامعه حداکثری را برگرداند .

انتظار جامعه ایجاد خط‌مشی جدید
طاهر نژاد بابیان این‌که اگر یک کابینه ناهمگن و ائتلافی باشد، جامعه استقبال نخواهد کرد، گفت: جامعه انتظار دارد کابینه‌ دولت رویکرد متفاوتی را در پیش بگیرد و خط‌مشی جدیدی را ایجاد کند، در جهت رفاه مردم گام‌های بلندتری بردارد و شرایط بهتری را به وجود آورد، در این صورت از آن استقبال می‌کنند وگرنه آن‌هایی که بودند و امتحانشان را داده‌اند. اکنون اولویت با مسائل اقتصادی است که در رأس آن معیشت مردم است.

روش‌های خشن و ضد فرهنگی ضد حیثیت ملی
طاهر نژاد درباره حل‌وفصل مسائل فرهنگی توسط رئیس‌جمهور گفت: اگر رئیس‌جمهور به عنوان نفر دوم کشور بتواند نظر مساعد فرمانده کل قوا را بگیرد برای اینکه اختیار نیروی انتظامی را توسط وزیر کشور در دست داشته باشد، می‌تواند توسط وزیر کشور بر نیروهای انتظامی، اعمال مدیریت کند که لااقل روش‌ها اصلاح شود. روش‌های خشونت باری که ضد فرهنگی است، دافعه دارد؛ حیثیت ملی را در سطح ملی و فراملی خدشه‌دار می‌کند. برخوردهای ناشی از این روش‌ها را تا حدود زیادی می‌توانند اصلاح کنند. از طریق تعامل با مجلس می‌توانند، قوانین را اصلاح کنند. مشکلات فرهنگی با کار فرهنگی برخورد شود نه با برخوردهای فیزیکی و خشونت باری که برای جامعه، کشور و نظام هزینه ایجاد می‌کند.