کد خبر : 633871 تاریخ : ۱۴۰۳/۵/۱۴ - 04:11
حمید قاسمی فیض‌آباد- جامعه شناس؛ اخلاق کریمانه مسعود راهگشاست اگر پزشکیان ارزش احترام به خود و دیگران را در خود نهادینه کرده است. او می‌تواند اگر همچون امامش علی تنها نماند. او می‌تواند اگر کسانی که می‌خواهند او را کمک کنند هم‌رنگ او شوند.

پزشکیان یکی از نوادر در حوزه پزشکی است. در نظام پزشکی ایران چند پزشک داریم که همچون وی در طول عمر طبابتش از یک بیمار حق ویزیت نگرفته باشد؟ داشته و داریم اما آن‌ها که چنین کرده‌اند جزو نوادرند. در میان ایرانیان چند نفر داریم که به خود نهیب بزند این میزان پولی که از محل دستمزد جراحی که به تو می‌دهند زیاد است و از خودش به خاطر گرفتن این پول اظهار بیزاری کند.؟ داریم اما کم هستند

در میان ما ایرانیان چند رئیس بیمارستان و رئیس دانشگاه داریم که اهل بیل زدن و کارگری در مزرعه و ساخت خانه بهداشت برای مردم همراه با فرزندانش باشد؟ در میان مردم چند عاشق داریم. که برای خانواده، پای خانه و کاشانه بچه‌ها این‌گونه ایستاده باشد؟ کم نیستند. پزشکیان در حال حاضر رئیس‌جمهور ایران است و می‌گوید: من خاک‌پای مردم ایرانم. او از کارمندان می‌خواهد به‌جای عکس رئیس‌جمهور، عکس فرزندانشان را در اتاق کارتشن بگذارند تا همیشه به یاد داشته باشند که باید برای آینده فرزندان این آب‌وخاک، کار، کار و کار خداپسندانه و کارشناسانه و عمل صالح داشته باشند و ایران را کشور امید و آرامش وایمان بسازند. او می‌گوید: ایران ابتدا باید با خود گفت‌وگو کند و قهر چنددستگی را کنار بگذارد وهم زمان دعوا با دیگران را نیز کنار بگذارد. اما هرگز با ظالم چه در ایران و چه در جهان تا وقتی ظالمانه رفتار می‌کند کنار نیاید.

پزشکیان ارزش احترام به خود و دیگران را در خود نهادینه کرده است. او می‌تواند اگر همچون امامش علی تنها نماند. او می‌تواند اگر کسانی که می‌خواهند او را کمک کنند هم‌رنگ او شوند. او می‌تواند اگر لحظه‌ای از طرف حق ایستادن بنا بر هر مصلحتی غفلت نکند. از خانواده مهسا امینی کیان پیر فلک و.... و در حصر افتادگان دلجویی کنید. شما گفتید: من صدای آنهایی را که رأی نداده‌اند، شنیدم، کاری کنید. تا کسانی که رأی نداده‌اند به شما امیدوار شوند.

دکتر شما گفتید ما و مردم باید در سر یک سفره‌نشینم، این سفره‌نشینی با مردم فقط سفره نان نیست، سفره امنیت، سفره آزادی، سفره احترام و همه سفره‌هاست. دکتر تو از نوادری اما اطمینان دارم نوادر نیز اگر مراقبت نکنند در فرهنگ جماعت و ساختار ضربه‌فنی می‌شوند. دکتر ظلم ظالم را در هر شکل و هر جایگاه و هر قالب برنتاب و افتخار یاوری از محرومان و مظلومان را با هیچ‌چیز معامله نکن!