کد خبر : 633866 تاریخ : ۱۴۰۳/۵/۱۴ - 04:06
رضا سلیمانی – کنشگر سیاسی آقای پزشکیان شفاف بگوید چه تحویل می گیرد یکی از مهم‌ترین تغییرات در این دوره، برچیده شدن بساط و برهم خوردن قاعده خالص سازان است تا مردم از رأیی که به پزشکیان داده‌اند، پشیمان شده و اعتبار خودشان را افزایش دهند.

حال که گردوغبار تبلیغاتی، پیرامون دولت سیزدهم برای سرپوش گذاشتن به ناکامی‌ها و مشکلات عدیده‌ای که برای کشور به ارث گذاشته، کمی فروکش کرده است، به نظر نویسنده، پزشکیان، اعضای دولتش و به‌ویژه، تیم رسانه‌ای دولت در ابتدای کار، باید به‌صورت شفاف و بی‌پرده به مردم گزارش دهند که اسب زین کرده‌ای که ادعا می‌شود به دولت جدید تحویل داده‌شده، چه بوده است. راه حل این است که دولت مشکلات به‌جای مانده برای کشور از دولت سیزدهم را شفاف برای مردم توضیح دهد.

یکی از مهم‌ترین تغییرات در این دوره، برچیده شدن بساط و برهم خوردن قاعده خالص سازان است تا مردم از رأیی که به پزشکیان داده‌اند، پشیمان شده و اعتبار خودشان را افزایش دهند.

از این به بعد برنامه‌ها و خطوط تبلیغاتی این رسانه‌ها در مواجهه با دولت چهاردهم، همانند دولت سیزدهم نخواهد بود. از دید مسئولان این رسانه‌ها به‌ویژه صداوسیما، دولت قبل خودی محسوب می‌شد و باید با بهانه و بی‌بهانه برای کارهای کرده و نکرده به‌صورت غلوآمیز، تمام‌قد تبلیغ می‌شد ولی در دولت جدید، این‌گونه نخواهد بود بلکه برعکس، از این به بعد، افزایش احتمالی قیمت‌ها و یا نوسانات بازار ارز، طلا، کالا و ... را با آب‌وتاب منعکس و نمایش خواهند داد.

حافظه تاریخی مردم ایران، پروژه «گاندو» سازان را در دولت دوازدهم فراموش نکرده است و یا ساخت برنامه‌هایی به‌ظاهر طنز ولی انتقادی با عناوین «دکتر سلام» «صدای مردم» و یا برنامه‌هایی مانند «دورهمی» و... را خوب به خاطر دارند و یا دعوت از به‌اصطلاح کارشناسانی از طیف مخالفین دولت که به نام نقد، توهین‌های آزادانه و بدون محدودیت و با مصونیت انجام می‌دادند.

چنانچه رئیس دولت چهاردهم همان‌گونه که تاکنون ادعا کرده است، شفاف، صادق و همگام با مردم و آحاد توده‌ها باشد و خدمت‌رسانی بی‌شائبه را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهد، سرمایه‌ای بالاتر و ارزشمندتر از حمایت‌های مردمی نیست. اگر چنین شد دیگر توطئه و خدعه و بی‌اخلاقی سیاسی و اقتصادی، نمی‌تواند دولت را ناکارآمد و ناتوان جلوه دهد.

برگ برنده پزشکیان این اس که به مردم گزارش دهد چه تحویل گرفته است.