کد خبر : 633649 تاریخ : ۱۴۰۳/۴/۳۱ - 04:36
سیاستمدار میان‌سال رییس جمهورساز شد گروه سیاسی: انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در میانه بیم و امید و توفان سیاسی به پیروزی مسعود پزشکیان، اصلاح طلبان، تحول خواهان، ایران دوستان و در یک کلمه ایرانیانی که نگران بدتر شدن وضع کشور و مردم بودند، برگزار شد.

در هوای داغ تابستان و در فضای سرد انتخاباتی وجدان عمومی و مسئولیت پذیری ایرانیان بیدار شد. نبرد انتخاباتی نابرابر پنج به یک شکل گرفت. طرف مقابل با همه امکانات مادی، معنوی و رسانه‌ای به میدان آمد اما رقیب این جماعت نیرومند در قدرت و اقلیت در افکار عمومی، دست خالی و کت بسته به میدان آمد و پهلوان پنبه‌ها را ضربه فنی کرد.
جنبش انتخاباتی توسط میان سالان کلید خورد. آن‌ها برای خود، فرزندان، نوه‌ها و دیگران ادامه حکمرانی اصولگرایان تندرو و هزینه ساز را پرخطر دیدند، بنابراین با حمایت از پزشکیان که همسو و همدرد آن‌ها بود وی را روانه پاستور کردند. یکی از موثرترین میانسالان در کارزار انتخاباتی محمد جواد ظریف وزیر خارجه پیشین بود که رستم گونه به میدان آمد و به مصاف اقتدارگراها و تمامیت خواهان بی برنامه و هزینه تراش رفت. او اکنون نقش کلیدی در تشکیل کابینه دارد. به همین دلیل آماج حمله تندروها قرار گرفته است.

شگفت آنکه هنوز نه به بار است نه به دار در نماز جمعه علیه او شعار بی ادبانه داده شد و عده‌ای اندک گفتند: «ظریف برو گورت را گم کن!».
روزنامه کیهان، همشهری و جوان هم روز گذشته نگران نقش ظریف در تشکیل کابینه چهاردهم بودند و به پزشکیان درباره چینش کابینه‌اش هشدار دادند. رفتار انتخاباتی ظریف نشان داد که او علاوه بر اینکه به سیاست خارجی مسلط است به سیاست داخلی و آنچه زیر پوست جامعه ایران می‌گذرد نیز آگاه است و آنها را می‌شناسد.
به همین دلیل مردم به فراخوان او در حمایت از پزشکیان پاسخ مثبت دادند و او و مردم رئیس‌جمهور ساز شدند.

حمله رادیکال‌ها به ظریف در نماز جمعه
حمله به محمد جواد ظریف مهم‌ترین حامی رئیس‌جمهور منتخب از روزهای نخست کمپین انتخاباتی پزشکیان آغاز شد. عده‌ای سخنرانی او را در شهرها به هم ریختند و اختلال ایجاد کردند اما این راهبرد نتیجه عکس داد؛ بدنه جریان اصلاح‌طلب را تحریک و به پای صندوق رأی آورد. بر اساس ویدیویی که روز جمعه از نماز جمعه تهران منتشر شده، عده‌ای از مخالفان دولت پزشکیان، شعار «ظریف گورت رو گم کن» سر داده‌اند. به دنبال اظهارات ظریف درمورد اجرای ایده تبعیض مثبت و استفاده از اقلیت های دینی در کارگروه های انتخاب کابینه دولت جدید، هجمه سنگینی علیه او در فضای مجازی به راه افتاد.

قدری از رانت بی‌بهره ‌شدند
عباس عبدی به شعار علیه ظریف در نماز جمعه واکنش نشان داد و نوشت: «با این نحوه شعار دادن علیه ظریف در نماز جمعه، نشان دادند که وقتی قدری از رانت بی‌بهره می‌شوند و می‌بازند اصلا تحمل آن را ندارند. دیگر این که به نماز جمعه هم رحم نمی‌کنند همه امکانات دینی و عمومی را در جهت مقاصد نادرست خود تلف و نابود می‌کنند.