کد خبر : 633500 تاریخ : ۱۴۰۳/۴/۲۱ - 12:06
کارگروه پزشکیان برای انتخاب کابینه با حضور ظریف، طیب‌نیا، عبدالعلی‌زاده، آذری جهرمی و علایی رئیس جمهور منتخب از قرار معلوم ۵ کارگروه برای انتخاب وزرا و راهبردهای دولت با حضور افرادی چون ظریف، طیب‌نیا، عبدالعلی‌زاده آذری جهرمی، علی ربیعی و حسین علایی تشکیل داده است.

علی قلهکی فعال رسانه‌ای اصولگرا در شبکه اجتماعی ایکس ( توییتر سابق) اعلام کرد: به فاصله سه روز پس از پیروزیِ مسعود پزشکیان ۵ کارگروه برای انتخابِ وزرا و تعیینِ راهبردهایِ دولت تشکیل شده که شامل کارگروه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و زیربنایی است.

سرپرست این ۵ کارگروه شامل محمدجواد ظریف برای کارگروه سیاسی، علی ربیعی برای کارگروه اجتماعی، علی طیب‌نیا برای کارگروه اقتصادی، رضا صالحی‌ امیری برای کارگروه فرهنگی و علی عبدالعلی‌زاده برای کارگروه زیربنایی هستند.

همچین شنیده می‌شود شورای سیاست‌گذاری بالای سَرِ کارگروه‌ها قرار دارد که سرپرست کارگروه‌ها به‌علاوه محمدرضا عارف را شامل می‌شود.

برخی هم به این فهرست 5 نفره محمدجواد آذری جهرمی، محمد صدوقی، قائم پناه (معاون پزشکیان در وزارت بهداشت) و حسین علایی را هم اضافه و اعلام کرده‌اند طبق خواسته پزشکیان از بین ۵ گزینه پیشنهادی برای وزارتخانه و معاونت، سه گزینه باید چهره های جدید و بدون سابقه در دولت های قبلی باشند.

پاک دستی، سلامت و کارآمدی از شاخص های اصلی برای انتخاب کابینه خواهد بود. همچنین معاون اولی طیب نیا و رئیس دفتری حاجی میرزایی تقریبا قطعی است.

براساس این گزارش، عباس عراقچی معاون سابق وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد سابق هم به عنوان رابط دولت منتخب در حوزه سیاست خارجی تعیین شده و هماهنگی‌های مربوط به دولت منتخب و سیزدهم در حوزه سیاست خارجی از جمله تبادل پیام‌ و تماس با مقامات خارجی، دعوت از مهمانان خارجی برای مراسم تحلیف و ... را با معاون بین‌الملل وزارت خارجه به عنوان رابط‌ وزارت خارجه انجام می‌دهد.