کد خبر : 633480 تاریخ : ۱۴۰۳/۴/۲۰ - 04:29
یدالله اسلامی - دبیر کل نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی؛ بیم گرداب مردم آمدند که بودن خود را بنمایانند، آن‌ها که نیامدند گفتند “ما هستیم”. اگر نیک بنگریم اکثریت مردم با مشی حاکم و رفتار حاکمیت نسبتی ندارند، اما اندک سالاری سبب شده است که همه منابع و امکانات کشور در دست همان گروه باشد که صدای بلندی دارند و بر پایه شعار، هیجان و خودبرتربینی سرنوشتی چنین نامیمون برای کشوری کهن با منابع سرشار مادی ونیروی انسانی دانش‌آموخته و فرهیخته رقم‌زده‌اند.

این گروه اندک پرمدعا گمان برده‌اند که درشت‌گویی درست‌گویی هم هست و هرروز باصدای بلندتر به بیان خویش پرداخته‌اند. هنوز نیم روزی از آمدن پزشکیان نگذشته است که نطقشان بازشده و گرانی و معیشت مردم به یادشان آمده است، هر چه را خوش نمی‌دارند فریاد می‌کشند. گروهی با ویژه خواری بر بنگاه‌های اقتصادی چنبره زده و از تحریم برای خود کاسبی سودآوری را تدارک دیده‌اند. این جماعت به‌آسانی تن به خواست مردم نخواهند داد و به رفتار نادرست خود رنگ انقلابی و مذهبی زده و خواهند زد.

کار پزشکیان و پشتیبانان او ساده و آسان نیست، زیرا به نظر می‌رسد این بار براندازان بیرونی و خودبراندازان درونی، همت خویش را برای زمین زدن مردمی که با رؤیای زیستی بهتر به میدان آمده‌اند به کار خواهند بست.

چاره آن است که رابطه منظم و سامان‌یافته بین رئیس‌جمهور و مردم برقرار بماند. گزارش کامیابی‌ها و ناکامی‌ها به‌روشنی با مردم درمیان گذاشته شود. سازمان‌های سیاسی به‌ویژه جبهه اصلاحات و رسانه‌های اصلاح‌طلب باید هم در ارتباط با پزشکیان و هم در ارتباط با مردم فعال‌تر و با برنامه روشن گام بردارند.

هر چند رهبران جبهه اصلاحات در پی سهم خواهی در قدرت نیستند ولی این نباید به معنای آن باشد که از تلاش برای شایسته گزینی و کارآمد شدن دولت که می‌تواند از مشکلات فزاینده بکاهد دست‌بردارند.

آقای پزشکیان نامزد اختصاصی جبهه اصلاحات بوده است. کارنامه دولت او به‌پای اصلاح‌طلبان هم نوشته خواهد شد. ترکیب کابینه وی پیام روشنی برای ایران وجهان خواهد فرستاد و با توجه به ساختار قدرت و مجلس و سایر نهادها لازم است که درتعاملی سازنده، زبده‌ترین کارشناسان میدان‌دار امور اجرایی و سیاسی، فرهنگی و اقتصادی شده تا جوانان و زنان نقشی کلیدی پیدا کنند. گذشته چراغ راه آینده است. درگذشته ماندن، درمان هیچ دردی نخواهد بود. ایران باید جایگاه شایسته خود را در جهان بازیابد و ایرانیان قدرت یابند و پاسداری از حرمت همه ایرانیان، رسالت دولت آینده شود.