کد خبر : 633478 تاریخ : ۱۴۰۳/۴/۲۰ - 03:08
علی ظفرزاده - نماینده پیشین مجلس: جبهه اصلاحات با آذر منصوری رییس جمهور ساز شد جبهه اصلاحات توسط احزاب اصلاح طلب و به رهبری بهزاد نبوی پایه گذاری شده است. این گروه ساختار جبهه اصلاحات را به وجود آورد، آیین نامه‌ها را نوشت و کمیته‌ها را مشخص کرد.

جبهه اصلاحات توسط احزاب اصلاح‌طلب و به رهبری بهزاد نبوی پایه گذاری شده است. این گروه ساختار جبهه اصلاحات را به وجود آورد، آیین نامه‌ها را نوشت و کمیته‌ها را مشخص کرد.

آذر منصوری آخرین رهبر جبهه اصلاحات است. ایشان ضمن اینکه با تدبیر، حوصله و درایت عمل می‌کند به پایه گذاری حکیمانه این جبهه دقت دارد و آن ساختاری که تا امروز ایجاد شده را منسجم‌تر و هماهنگ‌تر اداره کرده است.

با اینکه منصوری تا امروز پست و مسئولیتی اداری و دولتی نداشته، اما هیچ تمنا و توقعی از تشکیلات در او دیده نمی‌شود. معیشت ایشان از مسیر کاری در زندگی شخصی شان تأمین می‌شود. آذر منصوری برای اداره جلسات جبهه اصلاحات با مترو از شهر ری به تهران می‌آید.

این زن شخصیتی فرهیخته دارد، نیکو مرام و خوش رفتار است. صاحب نظر و هوشمند است. همت او باید سرلوحه دیگران شود. از این منظر اگر چه در سال‌های سخت احزاب سیاسی قرار داشتیم، اما جبهه اصلاحات در دوره مدیریت وی شرایط خوبی دارد.

به این نکته توجه داشته باشید که جبهه اصلاحات یک گروه متمرکز نیست. با توجه به تعدد احزاب و فراوانی نگرش‌ها در این طیف، آذر منصوری توانست انسجام این مجموعه بزرگ را حفظ کند. کاری که وی در جبهه اصلاحات انجام داد الگوی خوبی برای اداره مجموعه‌های حزبی است.

منصوری و هیئت رئیسه پیش از تأیید شورای نگهبان رأی گیری دموکراتیک و آزادانه‌ای برگزار کردند و شش نفر به عنوان نمایندگان این جبهه در انتخابات معرفی شدند. پیش از این که شورای نگهبان کاندیداها را تأیید و رد کند، اصلاح‌طلبان سه کاندیدای قطعی خود را اعلام کرده بودند و برنامه خود برای مشارکت در انتخابات پیش رو را واضح و بی ابهام اعلام کردند.

جبهه اصلاحات اراده خود را به نمایش گذاشت و پیش از اعلام نظر شورای نگهبان، نامزدهای خود را به جامعه و رأی دهندگان معرفی کرد. خوشبختانه پس از تأیید صلاحیت مسعود پزشکیان، برنامه جبهه اصلاحات مشخص بود و از اتلاف وقت جلوگیری شد.

با اینکه پزشکیان عقبه حزبی و تشکیلاتی نداشت، جبهه اصلاحات با هماهنگی خوبی که با اعضای خود در استان‌ها داشت هماهنگی‌های لازم با ستادهای مسعود پزشکیان در سرتاسر کشور را شروع و روند حمایت از نامزد خود را آغاز کرد.

مشارکت مؤثر جبهه اصلاحات در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی مسعود پزشکیان یکی از دستاوردهای ارزشمند دوران مدیریت آذر منصوری در جریان اصلاح‌طلبی است.

باید بگوییم حضور آذر منصوری در رأس این جریان، اتفاق ارزشمندی در دوران پساخاتمی بود. جبهه اصلاحات در این دوره با آذر منصوری رئیس‌جمهور ساز شد.