کد خبر : 623656 تاریخ : ۱۴۰۳/۴/۱۴ - 11:59
دکتر امی - استاد دانشگاه و پژوهشگر گام دوم پیروزی روز 15 تیر پزشکیان، برای نجات ملت باصداقت و مردانگی پا در میدان گذاشت.

خدا یار شد و نامزد اصلاحات در مرحله اول انتخابات رأی اکثریت مردم را کسب کرد، این آرا نشان‌دهنده برای نجات از تمامیت‌خواهی است این جماعت به دلیل مدریت غلط در سیاست بین‌الملل و اقتصاد، مردم را با مشکلات معیشت مواجه کرده و تورم دورقمی ناشی از تحریم می‌باشد که بقول آن‌ها کاغذ پاره است؛ اما تحریم و سوء مدیریت قدرت مردم برای خرید کالاهای اساسی به نصف کاهش داده است. اگر در مرحله دوم انتخابات نامزد خالص‌سازی و یکدست کردن حاکمیت غالب شود وضع مردم قطعاً بدتر خواهد شد و همین ۴۰٪ واجدین شرایط نیز در انتخابات بعدی شرکت نخواهند کرد آنگاه آرزوی تمامیت‌خواهان برآورده خواهد شد! اکنون‌که سعادت با این مردم مظلوم یار شد همه باید تلاش کنند تا با اجرای توصیه‌های ذیل پیروزی در مرحله دوم را نیز برای پزشکیان، که برای نجات ملت باصداقت و مردانگی پا در میدان گذاشت با به صحنه آوردن رأی‌های خاموش و خاکستری فراهم کنیم.

1-پزشکیان لازم است کارشناسانی که در مناظره‌ها به آن‌ها اشاره‌کرده معرفی کند مثلاً تیم روابط بین‌الملل خود مثل ظریف و تیم اقتصادی خود مثل جهانگیری یا طبیب نیا و همتی را به ملت معرفی نماید.

2-در مورد وضعیت اعضاء هیئت‌علمی و دانشجویان اخراجی سیاسی، با صراحت اعلام نظر نماید

3-در مورد حجاب اجباری و طرح نور که قانونی بودن آن نامشخص است اعلام موضع نماید.

4-موضع رقیب خود در مورد ادامه برجام و FATF که صدها میلیارد دلار به ملت زیان وارد کرده است سؤال کند و او را وادار کند که با صراحت پاسخ دهد.

5-صیانت آرا و نظارت بر صندوق‌های رأی و ستاد انتخابات در وزارت کشور را با دقت پیگیری نماید

6-مدارک دانش‌آموختگان دانشگاه‌های کشور را که با اخذ هزینه گزاف به آن‌ها تحویل می‌دهند آزاد سازد تا بتوانند در شغل مطلوبشان اشتغال یابند و به سبک سابق به‌صورت اقساط هزینه تحصیل خود را بپردازند.

7-به همه رأی‌دهندگان مرحله اول توصیه شود که در فضای مجازی رأی‌های خاکستری را به نفع نامزد اصلاحات جذب نمایند.

8-وی سخن ایشان با جوانان و نسل Z باشد که مأیوس و ناامید از زندگی در ایران‌اند به آن‌ها توصیه کند اگر به دنبال فردای بهتر هستند در مرحله دوم انتخابات شرکت کنند و امید را در آن‌ها زنده نمایند.

9-اعلام شود در دولت آینده از همه نیروهای کارشناسان خبره و نخبه، از هر جناحی که باشد بهره خواهد برد و هدف او نجات ایران و ایرانی از این زندگی دشوار است و به جنگ سلطان‌های نفت، گاز، خودرو، شکر، آرد، روغن و چای (دبش) و…خواهد رفت.

10-به دیدار سران قومیت‌ها و اقلیت‌ها برود و به آن‌ها اطمینان دهد که در جایگاه مدیریتی دولت چهاردهم سهم آن‌ها را رعایت می‌کند و استانداران مناطق اهل تسنن را از خود آن‌ها انتصاب می‌کند.

11-نخبه‌های سیاسی بی‌گناه زندانی را با کمک قوه قضائی از زندان آزاد و در اتاق فکر دولت از آن‌ها بهره گیرد.

12-قسط و عدل را ملاک قرار دهد و به توصیه آیات عظام به‌ویژه علامه جوادی آملی که بر تأمین معیشت مردم تأکید دارند موردتوجه قرار دهد و همواره توصیه‌های علی (ع) به مالک را سرلوح خود قرار دهد و آن عهدنامه، مانیفست او باشد. در پایان اشعار مولانا را به ایشان و طرفداران اصلاحات تقدیم می‌شود باشد که به‌رسم یادبود در تاریخ باقی بماند: ای رستخیز ناگهان، وی رحمت بی‌منتها ای آتش افروخته، در بیشه اندیشها امروز خندان آمدی، مفتاح زندان آمدی خورشید را حاجب تویی، امید را واجب تویی مطلب تویی، طالب تویی، هم منتها، هم مبتدا.