کد خبر : 623615 تاریخ : ۱۴۰۳/۴/۱۲ - 10:47
رمضانی خورشید دوست – نماینده پیشین مجلس و پژوهشگر کوتاهی نکنیم، به آینده بنگریم و تندبادها را دور کنیم اگر پزشکیان انتخاب شود دستکم وضع بدتر نمی‌شود بلکه امیدواریم بهتر شود.

باسلام به کسانی که روز هشتم تیرماه در رأی گیری شرکت نکردند شما به وضعیت غیرقابل تحمل موجود، پیام منفی « نه » دادید . حاکمیت ممکن است این پیام را دریافت و درک کرده باشد و به فکر اصلاح برآید که در این صورت هم به نفع مردم است و هم به نفع خودش، امکان دارد که پیام را بازهم دریافت و درک نکرده باشد و بخواهد راه خودش را برود و اوضاع بدتر از آنچه هست شود. در این صورت هم به زیان ملت و هم به زیان خود حاکمیت است ؛درخواست نویسنده از شما این است که روز 15 تیر ماه، با آمدن پای صندوق رأی و رأی دادن به پزشکیان، پیام مثبت خود را به ملت بدهید و نگذارید وضع بدتر شود.

اگر پزشکیان انتخاب شود دستکم وضع بدتر نمی‌شود بلکه امیدواریم بهتر شود. ولی اگر انتخاب نشود وضع بدتر خواهد شد چون از آنچه گفته و شنیده شده و از سوابقی که در دست است حتی ممکن است ایران عزیز در خطر افتد. من هم مثل شما داغدار مهسا و نیکا و عزیزان دیگرم ولی از صرف کینه‌کشی اگر نتیجه منفی نگیرم، نتیجه مثبت نمیگیرم. اجازه بدهید به آینده بنگریم. اجازه بدهید: امیدوار باشیم که زنان مورد آزار و توهین و تحقیر قرار نگیرند. امیدوار باشیم که استادان و معلمان و دانشجویان آزاداندیش از کار خود بی‌کار نشوند. امیدوار باشیم که با رفع تحریم‌ها و حصول سرمایه‌گذاری خارجی و سیاست‌های درست اقتصادی کودکی سر گرسنه به زمین نگذارد یا به امید یافتن یک لقمه قوت لایموت از پیت زباله بالا نرود و تا کمر در آن خم نگردد، دستکم و بالاتر از همه کاری نکنیم که وضع بسیار بدترشود.

*تندبادهای پرخطر

انتخابات؟ نتیجه دور اول انتخابات بیرون آمد. بسیاری از هم‌وطنان با عدم مشارکت، بر پیامی تاکید نمودند و بر نکته‌ای انگشت گذاردند که لازم بود بیان شده و شنیده شود. لیکن این بار، در انتخابات ۱۵ تیرماه، شاید ضروری است با مشارکت گسترده بر همان پیام تاکید مضاعف گذارده شود و بلندتر اعلام گردد لیکن این بار از طریق رأی دادن. زیرا به وضوح آینده ایران مهین در مسیر تند بادهای پر خطر قرار دارد. ضروری است از کسانی که برنامه آنان متضمن فقر و عقب‌ماندگی و بحران برای کشور است اجتناب شود. گرچه نسبت به حقایق نابینا نبوده و دچار خوشبینی غیر واقع‌بینانه نشده ایم، اما علامت دهی اجتماعی از طریق رأی دادن هدفمند به سهم خود اقدام ثمر بخشی است. خصوصاً جوانان عزیز و بانوان گرانقدر نسبت به اهمیت این مقطع تاریخی عنایت داشته باشند. کوتاهی نکنیم.