کد خبر : 623606 تاریخ : ۱۴۰۳/۴/۱۱ - 18:51
جدال پرتغال با پدیده یورو پرتغال یک بازی مانده به پایان مرحله گروهی به خاطر پیروزی برابر جمهوری چک و ترکیه، صدرنشینی گروه F را قطعی کرد اما در بازی آخر قربانی غول کشی گرجستان شد و دو اشتباه از آنتونیو سیلوا، مدافع بنفیکا باعث شد در هر نیمه یک گل از حریف بخورند

پرتغال در ششمین بازی مرحله یک‌هشتم نهایی یورو 2024 مقابل اسلوونی قرار می‌گیرد که در فرانکفورت برای نخستین‌بار در مرحله حذفی یک تورنمنت بزرگ حاضر می‌شود. برنده این دیدار در مرحله بعد به مصاف برنده بازی بلژیک و فرانسه می‌رود.

پرتغال یک بازی مانده به پایان مرحله گروهی به خاطر پیروزی برابر جمهوری چک و ترکیه، صدرنشینی گروه F را قطعی کرد اما در بازی آخر قربانی غول کشی گرجستان شد و دو اشتباه از آنتونیو سیلوا، مدافع بنفیکا باعث شد در هر نیمه یک گل از حریف بخورند. روبرتو مارتینس از فرصت این بازی استفاده کرد و به چند نفر ازجمله برونو فرناندز، روبن دیاز، برناردو سیلوا و مدافع کهنه‌کار، پپه استراحت داد.

مارتینس و تیمش شانس خوبی برای صعود از نیمه سخت قرعه دارند هرچند بعد از قهرمانی یورو 2016 این تیم در سه تا از چهار بازی‌اش در مراحل حذفی یورو یا جام جهانی شکست‌خورده است.

این دومین بازی اسلوونی مقابل پرتغال است، اولی را فروردین دوستانه در لیوبلیانا، پایتخت اسلوونی برگزار کردند و میزبان به برتری 2 بر صفر رسید. آن‌ها در بازی آخر مرحله گروهی انگلیس را بدون گل متوقف کردند و شکست‌ناپذیری خود را به 9 مسابقه رساندند. دربازی‌های قبل هم با دانمارک و صربستان مساوی کرده بودند. اسلوونی با 32 درصد مالکیت توپ در یورو 2024 از مرحله گروهی عبور کرده و تنها دو تیم در تاریخ یورو با مالکیتی کمتر از این به مرحله حذفی رسیده‌اند.