کد خبر : 623542 تاریخ : ۱۴۰۳/۴/۸ - 19:23
سرمربی تیم ملی بسکتبال خارجی است سخنگوی کمیته فنی فدراسیون بسکتبال: با عدم موافقت مهران حاتمی برای هدایت تیم ملی گزینه ایرانی منتفی است و سرمربی تیم ملی خارجی خواهد بود.

سعید تابش‌نیا در خصوص آخرین وضعیت نیمکت تیم ملی بسکتبال: همان‌طور که پیش‌ازاین ذکرشده بود دو گزینه ایرانی برای هدایت تیم ملی در نظر داشتیم اما با توجه به عدم موافقت مهران شاهین‌طبع و مهران حاتمی بحث گزینه داخلی منتفی است و فدراسیون با گزینه‌های خارجی مذاکرات خود را ادامه خواهد داد.

متأسفانه هر دو گزینه ایرانی به دلایل شخصی و مشغله کاری، این پیشنهاد را قبول نکردند و دیگر بحث گزینه ایرانی برای هدایت تیم ملی بسکتبال منتفی است. طبق همان پروتکل قبلی مذاکره با چند گزینه خارجی را ادامه خواهیم داد تا درنهایت فرد موردنظر مشخص شود.

سخنگوی کمیته فنی فدراسیون بسکتبال مبنی بر اینکه اگر مربی موردنظر درگیر یورولیگ بوده و امکان حضور در پنجره‌های تیم ملی را نداشته باشد آیا امکان بازگشت به گزینه ایرانی وجود دارد یا خیر، گفت: بر اساس شرایطی که پیش‌آمده بدون شک با گزینه خارجی کار را تمام خواهیم کرد و گزینه ایرانی منتفی شده است.

با توجه به اتفاقات در والیبال تیم ملی هم با نتیجه نگرفتن مربی خارجی (پائز) و شکست خوردن تیم ملی در تمامی رقابت‌ها نشان داد تا سرمربی خارجی نمی‌تواند برای پیروزی تیم ملی مؤثر باشد. به‌کارگیری پیمان اکبری برای مربی‌گری تیم ملی کارسازتر بود و ایران توانست 2 پیروزی 3-2 به دست آورد.