کد خبر : 623418 تاریخ : ۱۴۰۳/۴/۳ - 03:31
توفان دوباره ظریف گروه سیاسی: محمد جواد ظریف، وزیر سابق خارجه روز سه شنبه گذشته (29 خرداد) ناگفته‌هایی از سنگ اندازی ها درباره عدم احیای برجام را بیان کرد که طوفان سیاسی در داخل و خارج به پا کرد و به مذاق اصولگراها و کاندیداهای آنها خوش نیامد.

ظریف بار دیگر شامگاه جمعه به کاشان که پدربزرگش حاج میرزا نقی کاشی اهل آنجا بود رفت و در جمع پرشور مردم کاشان بار دیگر طوفان به پا کرد و ناگفته‌هایی را بر زبان آورد که تاکنون گفته نشده بود. البته عده‌ای تلاش کردند سخنرانی وی را به هم بزنند که موفق نشدند. ظریف خطاب به ملت ایران گفت: جمعه از خانه بیرون بیایید و رأی بدهید تا اقلیت بار دیگر بر کشور حاکم نشود. او گفت: اختلاس چای دبش از آغاز تاریخ ایران تاکنون سابقه نداشته است. ظریف گفت: من 10 دقیقه در تلویزیون صحبت کردم انگار آب در لانه مورچه ریختم. او با عصبانیت فریاد زد: «هیهات من الچای دبش». همچنین مردم در شیراز شعار دادند: زنده باد پزشکیان ! پاینده باد خاتمی! در ادامه گزیده‌ای از سخنان ظریف حامی کاندیداتوری مسعود پزشکیان را می‌خوانید:

مردم ایران اگر می‌خواهید اقلیت بر شما حاکم نشوند جمعه از خانه‌هایتان بیرون آمده و پای صندوق رأی بیایید.
ما برخلاف اقلیت پررو دنبال غوغا سالاری نیستیم و به دنبال خفه کردن صدای مخالفت هم نیستیم، دنبال این هستیم که مخالف سخن بگوید، شما به اسم شهدا صدای مخالفانتان را خفه کرده‌اید، آیا صحبت‌های شهید سلیمانی را نشنیده‌اید که گفت دختران بدحجاب دختر من هستند؟ آیا نشنیدید؟ چرا توی سرش باتوم زدید؟ با خون شهدا کاسبی نکنید، ما طلبی از مردم نداریم این مردم هستند که از ما طلبکار هستند، پزشکیان انسان سالمی است، شورای نگهبان او را تأیید کرده است، پزشکیان نهاده دامی و چای دبش در حسابش نیست و در حساب خانواده‌اش هم نیست.

نه به 2 قطبی‌سازی
۲ قطبی‌سازی به ضرر روند رأی‌گیری است من به دنبال ۲ قطبی‌سازی نیستم، بلکه به دنبال فرستادن مردم پای صندوق رأی هستم، رفتن مردم پای صندوق رأی، قدرت مردم را افزایش می‌دهد، کسی جرات نکند ایران را تحریم کند.

اقلیت مخالف اکثریت
از این حرف من ناراحتید چرا ناراحتید؟ دوست دارید تعداد کمتری پای صندوق رأی بروند؟ چرا ناراحتید؟ چرا وحشت کردید؟ ما به اقلیت احترام می‌گذاریم و توهین نمی‌کنیم، ما مثل اقلیت نیستیم که با اکثریت مردم مخالف هستند، یادتان نیست نماینده یا نا نماینده کاشان که روزگار را بر من در مجلس سیاه کرده بود گند چای دبش را درآورد؟

شرم کنید
اگر قرار باشد کسی صحبت کند، آن‌قدر حرف دارم که بگویم که شرم کنید، آقای پورمحمدی اصلاح‌طلب نیست بلکه رئیس جامعه روحانیت مبارز است و یکی از ستون‌های انقلاب جامعه روحانیت مبارز است، او در مناظره در مقابل جلیلی گفت که، جلیلی به من گفت اگر تو رئیس‌جمهور بودی ما اف‌ای تی اف را می‌پذیرفتیم آیا به خاطر مخالفت باروحانی کشور را بدبخت کردید؟ شرم و حیا کنید و از این مردم خجالت بکشید چرا با اف‌ای تی اف مخالفت کردید؟ بگویید پورمحمدی دروغ می‌گوید.

دروغ می‌گویید
آقای جلیلی آیا شما با آمریکایی‌ها مذاکره نکردید؟ آیا شما به‌جای اینکه در برابر همپای خود بنشینید در برابر معاون وزیر خارجه آمریکا ننشستید؟ آیا بد بود که من‌شان کشور را چنان بالا بردم که وزیر خارجه آمریکا به ملاقات من آمد؟ آیا بد بود هر بار مذاکره می‌کردند یک تحریم جدید و یک بیچارگی جدید بر مملکت تحمیل می‌کردند، ما هر بار مذاکره کردیم یک تحریم را برداشتیم آیا گناه کردیم؟ آقایان با چه رویی در برابر این مردم می‌ایستند؟ و دروغ می‌گویند؟ به مذاکره رفتن و دست‌خالی برگشتن خوب است؟ آیا شعار دادن و جیب مردم را خالی کردن خوب است؟
شجاعت در تصمیم‌گیری و در هزینه کردن از خود درست است، شجاعت در هزینه کردن از جیب مردم درست نیست، مردم ما مستحق این هستند که ما درراه آن‌ها قربانی شویم، مردم ما مستحق این نیستند که قربانی مطامع حزبی و سیاسی ما شوند، مردم ما شهید دادند که با گوشت ۷۰۰ هزارتومانی زندگی کنند؟
مردم ما مقاومت کردند در برابر تحریم که گروهی پررو بیایند و بازهم از جیب آن‌ها خرج کنند و بگویند وضع خیلی خوب است؟ مردم ما به خاطر شعارهای شما شب گرسنه می‌خوابند.

نتانیاهو برجام بزرگ‌ترین خطر برای اسرائیل
ما تنها زمانی می‌توانیم کشور را بسازیم که در بین خود به اجماع برسیم و زمانی می‌توانیم مملکت را آباد کنیم که از بازی‌های سیاسی دست‌برداریم، تنها زمانی می‌توانیم به نسل آینده و جوانان و پیران امید دهیم که بتوانیم مثلید واحد مقابل این‌همه دشمن که کمر به زدن ما بسته‌اند بایستیم،
در متن انگلیسی کتاب بنیامین نتانیاهو می‌گوید برجام بزرگ‌ترین خطر برای اسرائیل است و روزی که برجام تصویب شد قسم خوردم آن را نابود کنم چرا شما با نتانیاهو هم‌قسم هستید؟
دوستان خودتان در جبهه پایداری گفتند سردار سلیمانی گفت اگر جلیلی رئیس‌جمهور شود من یک روز نمی‌مانم، آقای قالیباف اخیراً گفت که سوپر انقلابی‌ها شهید سلیمانی را هم قبول نداشتند حالا چه کسی دروغ‌گو است؟ دوستان من با خون شهدا بازی نکنید شهدا باصداقت رفتند، کجایید ای شهیدان خدایی؟

نه شرق ستیزی و نه غرب‌ستیزی
آن‌ها برای خدا کارکردند و ما تا پایان عمر وامدار شهدا و ایثارگران هستیم فقط بدانید که پزشکیان به شما قول داد که اجازه نخواهم داد استقلالی که ثمره خون شهداست پایمال شود، پزشکیان به شما قول داد اجازه نخواهم داد شعار نه شرقی نه غربی که شعار امام راحل است فراموش شود، پزشکیان به شما قول داد نه شرق گرا و نه غرب‌گرا و نه شرق ستیز و نه غرب‌ستیز خواهم بود و کذالک جعلنا امتا وسطا، شهید راه میانه است و شما وقتی می‌توانید شهدا بر مردم باشید که میانه‌رو باشید.
در ویدئویی که از سخنان ظریف منتشرشده است او در کاشان گفت: فرق می‌کند که خاتمی در پاستور باشد یا احمدی‌نژاد. می‌خواهند فراموش کنید تحریم‌ها نتیجه ۸ سال نکبت دولت‌های احمدی‌نژاد است.
*همه اختلاسگران از آغاز تاریخ تا آخرش به اندازه چای دبش نمی‌شوند.
*شما کاشانی‌ها پدربزرگ مرا حاج میرزا نقی کاشی را می‌شناسید. من هر چه داشتم در 40 سال گذشته فروختم و خرج کردم و یک ریال از پول ملت برنداشتم. بیایید زندگی مرا با زندگی آقایان مقایسه کنید.
*پزشکیان سالم و درس خوانده است. به تخصص اعتقاد دارد و به آن احترام هم می‌گذارد. او متخصص قلب است. او می‌داند وقتی قلب شما را باز کرد اگر متخصص قلب نباشد نمی‌تواند قلب شما را درمان کند. می‌داند که فهمیدن درد اقتصاد کشور نیاز به متخصص اقتصاد دارد. با صداقت گفته کار را به دست متخصص می‌دهم.
*پزشکیان کار را به به اهل فن می‌دهد. 12 سال سابقه نمایندگی دارد. تجربه‌اش از خیلی آقایان بیشتر است.
*پزشکیان اعتماد به نفس دارد. خودش مدرک گرفته است. مدرک به او ندادند.
*در مناظره‌ها آقایان جوری حرف می‌زنند که اگر ندانید راجع به کجا حرف می‌زنند فکر می‌کنید سوییس است.
*دروغ می‌گویند که دولت روحانی واکسن نیاورد. مگر می‌شود ظرف یک هفته که ما دولت را به رئیسی تحویل دادیم واکسن بیاید. ما 120 میلیون دوز واکسن خریدیم.
*آقایان می‌گفتند واکسن داخلی می‌سازیم. جلوی واردات واکسن خارجی را هم گرفتند. مگر واردات واکسن خم رنگرزی است که به سرعت بتوان آن را انجام داد.
*شما نمی‌دانید چه خون دلی خوردیم و چه سختی‌ها کشیدیم. اجازه ورود واکسن را ندادند.
*ما انتخابات پرشور می‌خواهیم. ما انتخابات سالم و رقابتی می‌خواهیم. ما انتخابات اقلیت نیستیم. ما دنبال غوغاسالاری نیستیم. ما سرکوبگر اقلیت نیستیم. اقلیت باید بتواند مثل اکثریت حرف بزند.
ظریف همچنین گفته است: صندوق رأی تنها راه ماست. ایران تنها جای ماست.