کد خبر : 623289 تاریخ : ۱۴۰۳/۳/۲۹ - 03:33
حاشیه‌های یورو 2024 در روز سوم از رقابت های یورو 2024، رومانی مقابل اوکراین بازی ای انجام داد که یاد و خاطره تیم 30 سال پیش زنده شد.

در روز سوم یورو ۲۰۲۴، ۳ مسابقه برگزار می‌شود که در ابتدا رومانی و اوکراین به مصاف هم رفتند، دیدار دوم بلژیک و اسلواکی و در انتهای شب نیز فرانسه با اتریش دیدار خواهد کرد.مونیخ میربان بازی رومانی و اوکراین خواهد بود.بلژیک او اسلواکی در فرانکفورت به میدان خواهند رفت و فرانسه و اتریش هم در دوسلدورف بازی خواهند داشت.

رومانی - اوکراین

رومانی و اوکراین در روز سوم مسابقات به مصاف هم رفتند و در نیمه اول، نیکولا استانچیو در دقیقه 29 با ضربه‌ای دیدنی و زیبا موفق به گلزنی شد.اوکراین و رومانی در حالی به مصاف همدیگر می‌روند که سرمربیان هر دو تیم برای اولین بار هدایت یک تیم در رقابت‌های رسمی را تجربه می‌کنند.

اشتباه لونین دروازه‌بان اوکراین و باشگاه رئال مادرید، باعث شد گل دوم رومانی با یک شوت از پشت محوطه جریمه توسط رضوان مارین در دقیقه 53 به ثمر برسد.به ثمر رسیدن گل سوم شاگردان یوردانسکو در تیم رومانی توسط دنیس دراگوس، ورزشگاه را منفجر کرد و هواداران رومانی به جشن و پایکوبی پرداختند.این دیدار اولین تقابل رسمی، رومانی و اوکراین بود که رومانیایی‌ها موفق به پیروزی پرگل 3 بر صفر شدند.رومانیایی‌ها با این برد پرگل، یاد و خاطره تیم ملی رومانی در جام جهانی 1994 را زنده کردند.در آن جام جهانی رومانی بازی های بیادماندنی از خود برجا گذاشت و آرژانتین را 3 بر 2 شکست داد.این دومین برد تاریخ رومانی در رقابت های یورو محسوب می‌شود.نیکولائه استانچیو به عنوان بهترین بازیکن دیدار رومانی - اوکراین انتخاب شد.نیکولای استانچو که بازیکن ضمک عربستان است، به نخستین گلزن تاریخ یورو تبدیل شد که در باشگاهی از لیگ عربستان بازی می‌کند.در دیدار تیم ‌های ملی فوتبال رومانی و اوکراین در چارچوب مسابقات جام ملتهای اروپا در آلمان (یورو ٢٠٢۴)، هواداران تیم ملی رومانی به تشویق ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پرداختند.

اسلواکی - بلژیک

تیم‌های اسلواکی و بلژیک از ساعت 19:30 در فرانکفورت به میدان رفتند.شیاطین سرخ فوتبال اروپا که پس از شکست در برابر مراکش در جام‌ جهانی ۲۰۲۲ هرگز شکست را تجربه نکرده‌اند، در برابر رقیبی صف‌آرایی می‌کنند که تا به حال فرصت حضور در دور یک هشتم نهایی رقابت‌های یورو را نداشته است.روملو لوکاکو مهاجم بلژیک در این بازی دو فرصت طلایی را در دقایق 3 و 6 از دست داد اما در ادامه اسلواکی با یک فرصت در دقیقه 7 به گل رسید.گلزنی لوکاکو در دقیقه 86 باز هم توسط VAR رد شد تا لوکاکو با بدشانسی شبی فاجعه بار را پشت سر بگذارد.جولین لسکات کارشناس یوفا نوشت: اسلواکی به خوبی سازماندهی شده و توپ را در تمام نقاط زمین به گردش در آورده است.استانیسلاو لوبوتکا به عنوان بهترین بازیکن دیدار بلژیک و اسلواکی انتخاب شد.

فرانسه - اتریش

مهم‌ترین بازی امشب، تقابل میان فرانسه و اتریش است. هر دو تیم در دور مقدماتی عملکرد درخشانی داشته‌اند، اتریش در چهارمین حضور خود در جام ملت‌های اروپا، به مصاف فرانسه‌ای خواهد رفت که در ۴ حضور قبلی خود در رقابت‌های رسمی، سه بار موفق به حضور در فینال مسابقات شده.ژابی آلونسو سرمربی بایرلورکوزن که امسال با این تیم آلمان تاریخ سازی کرد میهمان ویژه این بازی است و در ورزشگاه حضور دارد.با حضور هلند و لهستان به عنوان دیگر هم‌گروهی‌های این دو تیم در گروه D، هر دو تیم به خوبی می‌دانند که کسب پیروزی در گام اول بسیار مهم است.

در این بازی کیلیان امباپه فرصت های خوبی برای گلزنی داشت که یکی از آنها فرصت تک به تکی بود که از دست داد.وی در این بازی هم با بازیکن اتریش سر به سر شد و دچار مصدومیت شد و در نهایت زمین بازی را با ناکامی ترک کرد. امباپه در نهایت به دلیل مصدومیت از ناحیه صورت در دیدار مقابل اتریش،‌ تعویض شد و جای خود را به اولیویه ژیرو داد. وی البته قبل از تعویض با صورت خونی وارد زمین شد که داور با دیدن این صحنه به وی کارت زرد نشان داد.

فرانسه به سختی و با یک گل در این بازی به پیروزی رسید.دیدیه دشان پس از این برد بسیار شادمان بود و شادی او مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

حاشیه‌های یورو 2024| از تشویق ولادیمیر پوتین بعد از باخت اوکراین تا لوکاکوی بدشانس و ناکامی امباپه!

در روز سوم از رقابت های یورو 2024، رومانی مقابل اوکراین بازی ای انجام داد که یاد و خاطره تیم 30 سال پیش زنده شد.

در روز سوم یورو ۲۰۲۴، ۳ مسابقه برگزار می‌شود که در ابتدا رومانی و اوکراین به مصاف هم رفتند، دیدار دوم بلژیک و اسلواکی و در انتهای شب نیز فرانسه با اتریش دیدار خواهد کرد.مونیخ میربان بازی رومانی و اوکراین خواهد بود.بلژیک او اسلواکی در فرانکفورت به میدان خواهند رفت و فرانسه و اتریش هم در دوسلدورف بازی خواهند داشت.