کد خبر : 623274 تاریخ : ۱۴۰۳/۳/۲۸ - 13:18
آیت الله جوادی آملی: در اسلام عید بدرقه عبادت یا در صحابت عبادت است آیت الله جوادی آملی گفتند: در اسلام عید بدرقه عبادت یا در صحابت عبادت است و این عید برای جوامع اسلامی است تنها برای شیعه نیست.

آیت‌الله جوادی آملی در یکی از خطبه های خود در روز عید قربان بیان داشتند: عید سعید قربان که از اعیاد بزرگ اسلامی است را به پیشگاه ولی عصر (ارواحنا فداه) تهنیت و به عموم مسلمان‌ها و شما برادران و خواهران نمازگزار با ایمان تبریک عرض می‌‌کنیم.

ایشان ادامه دادند: این عید همانند عید سعید فطر از برجسته ‌ترین روزهای پربرکت اسلامی است. مستحضرید که عید رسمی اسلام بدرقه یک عبادت است. عید تشریفاتی به آن معنا نیست.

ایشان گفتند: جریان عید فطر، بدرقه ماه مبارک رمضان است و عید سعید قربان، بدرقه احرام و حج تمتّع و عمره تمتّع و اینهاست؛ یعنی وقتی بنده عبادتش را انجام داد، به پیشگاه مولایش نزدیک شد جشن می‌‌گیرد و این جشن برای همین دو عبادت بزرگ اسلامی است.

ایشان بیان کردند: اعیاد دیگر که مربوط به ولایت است آن هم از همین سنخ است. اگر روز جمعه را عید گفتند برای آن نماز جمعه است و اگر عید غدیر عید هست برای آن ولایت است.

حضرت آیت‌الله جوادی آملی گفتند: در اسلام عید بدرقه عبادت یا در صحابت عبادت است و این عید برای جوامع اسلامی است تنها برای شیعه نیست، «لِلْمُسْلِمِینَ عِیداً» که همه مسلمان ‌ها این روز را باید به برکت خطبه ‌های امام جشن بگیرند.

منبع:

خطبه های عید قربان
تاریخ: ۱۳۹۷/۰۵/۳۱