کد خبر : 612749 تاریخ : ۱۴۰۳/۲/۲۵ - 01:53
بیشترین خرید تضمینی گندم از کدام استان ها بوده است؟ دولت بیشترین خرید تضمینی گندم را با حجم ۱.۵ هزار تن از استان خوزستان دارد و بعد از آن کرمان با ۱۵۱ هزار تن و ایلام با ۱۵۰ هزار تن در رتبه های بعدی هستند.

مرتضی سعادتی‌کیا، مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران با تأکید بر اینکه در استان خوزستان یک میلیون و ۵۵ هزار تن از محصول گندم‌کاران تحویل مراکز خرید شده است، گفت: این استان در حال حاضر پیشتاز خرید گندم است و استان کرمان با خرید ۱۵۱ هزار تُن در رتبه دوم و استان ایلام با خرید ۱۵۰ هزار تن در رتبه سوم بین استان‌های کشور قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه در ۷ استان خوزستان، کرمان، ایلام، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و بوشهر که خرید گندم در آن‌ها آغاز شده است، در مجموع بیش از ۱۹ میلیون تن ظرفیت دولتی و خصوصی نگهداری استاندارد و بلندمدت گندم وجود دارد، اظهار کرد: این میزان ظرفیت، ذخیره‌سازی گندم مصرفی کشور را تکافو می‌دهد و با توجه به پراکنش جغرافیایی ظرفیت‌های یاد شده و میزان تولید، ممکن است در برخی مناطق، سایر ظرفیت‌ها نظیر انبارهای موقت برای نگهداری گندم‌های خریداری شده نیز مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

خبر خوش برای گندمکاران و مردم

مطالبات گندمکاران چه زمانی پرداخت می‌شود؟

پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی آغاز شد

مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران با تأکید بر اینکه سیاست دولت و وزارت جهاد کشاورزی اولویت تأمین گندم از محل منابع داخلی است، خاطرنشان کرد: ارزش گندم‌های خریداری شده از کشاورزان در ۷ استان مذکور تاکنون ۲۶ هزار و ۴۶۵ میلیارد تومان است که به محض تخصیص اعتبار مورد نیاز برای خرید گندم، نسبت به پرداخت مطالبات گندم‌کاران اقدام می‌شود و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.