کد خبر : 612162 تاریخ : ۱۴۰۳/۱/۲۶ - 13:37
واکنش‌ها به حمله گسترده ایران به اسرائیل رئیس جمهور ایران در پی عملیات مقتدرانه علیه رژیم صهیونیستی در پیامی تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که هر گونه ماجراجویی جدید علیه منافع ملت ایران با پاسخ سنگین‌تر و پشیمان‌کننده مواجه خواهد شد.

بعد از اینکه رسانه‌های اسرائیل اعلام کردند که ایران با پهپادهای انتحاری حمله به این رژیم را آغاز کرده است، سپاه پاسداران با صدور اطلاعیه‌ای تأیید کرد که نیروی هوافضای سپاه، در پاسخ به جنایت های متعدد رژیم صهیونیستی اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داده است.

۱۳:۲۰/ احضار سفرای انگلیس، فرانسه و آلمان در تهران به وزارت امور خارجه

در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به سلسله اقدامات رژیم صهیونیستی علیه اتباع و منافع کشورمان که آخرین مورد آن حمله بزدلانه به سفارت کشورمان در دمشق بود، سایمون شرکلیف، نیکلا رش و هانس اودو موتسل سفرای انگلیس، فرانسه و آلمان در تهران بامداد امروز به صورت جداگانه از سوی مدیر کل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شدند.

۱۳:۱۰/ پدرو سانچز: باید ‌از تشدید تنش‌ها جلوگیری کنیم

«پدرو سانچز»، نخست‌وزیر اسپانیا مدعی شد که حمله ایران به رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنیم همانطور که تمام اشکال خشونت که امنیت و آسایش و رفاه غیرنظامیان بی‌گناه را تهدید می‌کند، محکوم می‌کنیم.

وی گفت: «ما باید از تاریخ درس بگیریم، راهی برای حل‌وفصل درگیری‌ها از طریق دیپلماتیک پیدا و به هر قیمتی از تشدید تنش‌ها جلوگیری کنیم.»

۱۳:۰۷/ماکرون حمله ایران علیه رژیم صهیونیستی را بی‌سابقه خواند

«امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهوری فرانسه طی ادعایی بی‌اساس ضمن آنکه این حمله را محکوم کرد و در ادامه گزافه‌گویی‌های خود گفت حمله ایران علیه رژیم صهیونیستی تهدیدی برای بی‌ثباتی منطقه به شمار می‌آید.

وی در ادامه ضمن ابراز همدردی با صهیونیست‌ها، بر پایبندی فرانسه نسبت به امنیت رژیم صهیونیستی و شرکای خود و ثبات منطقه‌ای تاکید کرد.

۱۲:۲۳/ رهگیری حمله ایران یک میلیارد دلار هزینه در پی داشت

رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که رهگیری حمله شب گذشته ایران نزدیک به یک میلیارد دلار به اسرائیل هزینه تحمیل کرده است.

۱۲:۱۴/ کابینه جنگ رژیم صهیونیستی امروز تشکیل جلسه می‌دهد

بنا به گزارش رسانه‌های رژیم صیهیونیستی، کابینه جنگ اسرائیل ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه امروز برای بررسی راه‌های واکنش به حمله ایران تشکیل جلسه می‌دهد.

۱۲:۰۷/ رئیسی: هرگونه ماجراجویی جدید با پاسخ سنگین‌تر و پشیمان‌کننده مواجه خواهد شد

رئیس‌جمهور ایران در پی عملیات مقتدرانه علیه رژیم صهیونیستی در پیامی تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که هر گونه ماجراجویی جدید علیه منافع ملت ایران با پاسخ سنگین‌تر و پشیمان‌کننده مواجه خواهد شد.

۱۲:۰۰/ از سرگیری پروازهای «ایرفلوت»‌ به خاورمیانه

شرکت روسی «ایرفلوت»‌ اعلام کرد که پروازها از مسکو و سن پترزبورگ به مقصد غرقاده، شرم الشیخ، دبی و ابوظبی از سر گرفته شده است.

۱۲:۰۰/ اکنون وظیفه آرام کردن اوضاع بر عهده دیپلمات‌ها است

سردبیر بخش بین‌الملل اسکای‌نیوز گفت: ما سال‌ها شاهد جنگ در سایه بین اسرائیل و ایران بوده‌ایم، اما این اولین حمله مستقیم ایران به اسرائیل است. اکنون وظیفه آرام کردن اوضاع بر عهده دیپلمات‌ها است.

۱۱:۴۳/ عمان: تحولات منطقه را با نگرانی دنبال می‌کنیم

وزارت خارجه عمان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «با نگرانی و اهتمام فراوان تحولات مرتبط با تشدید تنش نظامی در منطقه و خطرهای ناشی از عواقب آن را دنبال و بر لزوم خویشتن‌داری برای دور کردن منطقه و ملت‌های آن از جنگ تاکید می‌کنیم».

۱۱:۳۲/هند: خواستار تنش‌زدایی فوری هستیم

وزارت ‌خارجه هند اعلام کرد: «ما به شدت نگران تشدید خصومت‌ها بین اسرائیل و ایران هستیم که صلح و امنیت در منطقه را تهدید می‌کند. ما خواستار تنش زدایی فوری، اعمال خویشتن‌داری، عقب‌نشینی از خشونت و بازگشت به مسیر دیپلماسی هستیم.»

۱۱:۲۶/ باید فورا به ایران پاسخ سخت دهیم

«ایتمار بن گویر»، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی امروز -یکشنبه- با انتشار پیامی در حساب کاربری ایکس خواستار یک ضربه کوبنده فوری به ایران شد.

۱۱:۲۰/ رژیم صهیونیستی به کمک فرانسه اعتراف کرد

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی تأیید کرد که فرانسه از کشورهایی بوده که به این رژیم در عملیات پدافندی علیه حمله مشروع ایران در شب گذشته کمک کرده است.

۱۱:۱۴/ اردن خواستار خویشتنداری همه طرف‌ها در منطقه شد

هیئت دولت اردن خواستار تعامل جدی و مسئولانه با خطرات تشدید تنش در منطقه و پیامدهای آن شد و تاکید کرد که نیروهای مسلح این کشور و دستگاه‌های امنیتی با هر اقدام که امنیت و جان شهروندان را در معرض خطر قرار دهد مقابله می‌کنند.

۱۱:۰۵/ درخواست قطر از طرف‌ها برای حداکثر خویشتن‌داری در شرایط کنونی

در پی عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای تاکید کرد: «نگرانی عمیق خود را نسبت به تحولات کنونی در منطقه ابراز کرده و از همه طرف‌ها می‌خواهیم که تشدید تنش را متوقف کنند و حداکثر خویشتنداری را به کار گیرند».

در این بیانیه همچنین از جامعه بین‌المللی خواسته شده است تا برای کاهش تنش در منطقه، اقدام فوری انجام دهد.

۱۰:۵۳/ ابراز نگرانی ژاپن از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه

ژاپن حمله مشروع ایران به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی را محکوم کرد و مدعی شد: «این حمله، حمله‌ای است که وضعیت کنونی خاورمیانه را بدتر می‌کند. ما عمیقا نگران هستیم و این نوع تشدید را به شدت محکوم می‌کنیم.»

۱۰:۴۰/ حماس: عملیات نظامی ایران یک حق طبیعی است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی حق طبیعی و مسلم این کشور در پاسخ به حمله به کنسولگری دمشق است.

در بیانیه حماس آمده است: «ملت‌های منطقه حق دفاع از خود در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی را دارند و ما از همه قدرت‌های امت اسلامی می‌خواهیم که به حمایت از مقاومت و طوفان الاقصی ادامه دهند.»

۱۰:۳۴/ عملیات تنبیهی عملیات نظامی ایران علیه اسرائیل یک حق طبیعی است

گروه‌های مقاومت فلسطین عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی را تبریک گفتن و آن را اقدامی واجب توصیف کردند.

در پیام تبریک گروه‌های مقاومت فلسطین آمده است که پاسخ ایران به منزله دفاع از خود بوده و حق اصلی و مسلم این کشور طبق همه قوانین و قطع‌نامه‌های بین‌المللی است.

۱۰:۲۹/ سرلشکر سلامی: رژیم صهیونیستی حمله کند، از مبدا ایران پاسخ می‌گیرد

فرمانده کل سپاه پاسداران حمله رژیم صهیونیستی از هر نقطه به منافع و شخصیت‌ها و شهروندان ایران را برابر با مورد تهاجم متقابل قرار گرفتن صهیونیست‌ها خواند و گفت: با این عملیات معادله جدیدی رقم خورده است و آن معادله جدید این است که از این به بعد رژیم صهیونیستی در هر نقطه‌ای به منافع و دارایی های ما و شخصیت های ما و به شهروندان ما حمله کند ما از مبدا جمهوری اسلامی ایران او را مورد تهاجم متقابل قرار خواهیم داد و عملیات وعده صادق نمونه برجسته و کاملا واضحی از این معادله جدید است.

۱۰:۱۷/ بلینکن: آمریکا در ساعات و روزهای آینده با متحدان خود مشورت می‌کند

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده امروز یکشنبه اعلام کرد که در ساعات و روزهای آینده با متحدان و شرکای خود در منطقه و سراسر جهان در مورد عملیت شب گذشته علیه اسرائیل مشورت خواهد کرد.

۱۰:۱۲/ وزیر خارجه اردن: تنها راه توقف تنش در منطقه پایان اشغالگری اسرائیل است

«ایمن الصفدی»، وزیر خارجه اردن تاکید کرد که توقف تجاوز اسرائیل به غزه و پایان دادن به اشغالگری تنها راه توقف تنش‌ها در منطقه هستند.

۱۰:۰۱/ توصیه می‌کنم به حملات ایران پاسخ داده نشود

رئیس پیشین موساد گفت:‌ «توصیه نمی‌کنم که به حمله ایران پاسخ داده شود. نباید ائتلافی را که با ما در مقابله با ایران شکل گرفت، هدر دهیم».

۱۰:۰۰/ محتوای پیام ایران به آمریکا از طریق سفارت سوییس

سرلشگر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد: ما این پیام را از طریق سفارت سوییس به آمریکا منتقل کردیم که چنانچه در اقدامات تجاوزگرانه بعدی صهیونیست‌ها از طریق پایگاه‌هایی که در منطقه دارد یا امکانات نظامی که در منطقه دارد مشارکتی داشته باشد و این اطلاعات برای ما قطعی شود، پایگاه‌ها و نفرات و امکانات آمریکا در منطقه امنیتی نخواهند داشت و ما او را مانند متجاوز می‌بینیم و با او هم برخورد لازم را خواهیم داشت.

۰۹:۴۴/ بیش از ۳۰۰ پرتابه به سوی اسرائیل شلیک شده است

ارتش اسرائیل روز یکشنبه ادعا کرد که «۹۹ درصد» از بیش از ۳۰۰ پرتابه شلیک شده به سوی اسرائیل توسط ایران منهدم شده است.

۰۹:۳۶/ بازگشایی حریم هوایی عراق، لبنان، اردن و سرزمین‌های اشغالی پس از عملیات ایران

لبنان، اردن، عراق و رژیم صهیونیستی از بازگشایی حریم هوایی خود بر روی پروازهای داخلی و خارجی پس از عملیات پهپادی ایران به سرزمین های اشغالی فلسطین در پاسخ به حمله این رژیم به کنسولگری ایران در دمشق خبر دادند.

۰۹:۲۶/ متن نامه نماینده دائم ایران در سازمان ملل به رئیس دوره‌ای شورای امنیت

جمهوری اسلامی ایران ضمن هشدار درباره هرگونه تحریک نظامی بیشتر توسط رژیم صهیونیستی، بر تعهد تزلزل‌ناپذیر خود برای دفاع و پاسخ شدید و مطابق قوانین بین‌الملل در برابر هرگونه تهدید یا تجاوز علیه مردم، امنیت ملی، منافع ملی، حاکمیت و تمامیت ارضی خود تاکید می‌کند.

۰۸:۳۴/ ایالات متحده در هیچ عملیات تهاجمی علیه ایران شرکت نخواهد کرد

یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت که رئیس‌جمهوری این کشور به صراحت به نخست‌وزیر اسرائیل گفته است که ایالات متحده در هیچ عملیات تهاجمی علیه ایران شرکت نخواهد کرد.

۰۸:۲۴/ نشست سران گروه ۷ درباره حمله تنبیهی ایران علیه اسرائیل

رئیس‌جمهوری آمریکا با اشاره به حمله تنبیهی ایران علیه اسرائیل، اعلام کرد که برای هماهنگی واکنش به این حمله، امروز -یکشنبه- با سران گروه هفت تشکیل جلسه می‌دهد.

۰۷:۱۷/ حمله ایران نشان داد که قدرت بازدارندگی آمریکا و اسرائیل ناکام مانده است

مشاور امنیت ملی و نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل، با اشاره به عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که انفعال در این مرحله برای اسرائیل اشتباه بزرگی خواهد بود.

۰۷:۰۲/ ایران، اسرائیل را محاصره کرده است

عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا اعلام کرد که ایران، اسرائیل را محاصره کرده و تقریباً ماه‌هاست که به متحدان اسرائیلی ما از هر جبهه‌ای حمله می‌کند.