کد خبر : 612022 تاریخ : ۱۴۰۳/۱/۲۰ - 03:47
سید حسین موسوی تبریزی، دبیر مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم اهانت به رسول خدا در حد کفر است علیرضا پناهیان در یک گفتگوی تلویزیونی با صدا و سیما درباره پیامبر و امام علی(ع) گفت: «رسول خدا(ص) نه یک رفیق برای خودش و نه برای علی(ع) نگه داشت.

علیرضا پناهیان در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با صدا و سیما درباره پیامبر و امام علی(ع) گفت: «رسول خدا(ص) نه یک رفیق برای خودش و نه برای علی(ع) نگه داشت.فکر نکنیم رسول خدا مهربان بود، امیرالمومنین گوشت تلخ بود، همه می‌دانستند وقتی ایشان خشن است و می‌آمدند شکایت می‌کردند که آقا امیرالمومنین خشن رفتار می‌کند. بعد ایشان می‌فرمود از علی بن ابی طالب شکایت نکنید و او این خشونت را در راه خدا دارد. من مانده‌ام که رسول خدا چرا یک باندی برای خودش درست نکرد و خیلی‌ها را تاراند. ۱۳ سال به خاطر همین گوشت تلخی طول کشید.»آیت‌الله موسوی تبریزی دادستان پیشین انقلاب با نوشتن یادداشتی به سخنان پناهیان واکنش نشان داد که در ادامه می‌خوانید:

پیامبر عظیم شان اسلام که امتی را از شرک، جهل و بردگی رهاند و به اسلام دعوت کرد، زبانم لال، گوشت تلخ بود؟! وای بر ما، وای بر ما. ای اهانت کنندگان به ساحت رسول خدا، خاک بر سر شوید انشاا... این سخن درباره پیامبر مهربانی‌ها حرفی غلط و بلکه اهانتی سنگین و بزرگ است. اهانت به رسول خدا در حد کفر است.

روحانیت همانقدر که در جذب مردم به دین و دینداری موثر است، در دفع و بیزاری جامعه از دین نیز نقش دارد. اظهارات برخی از روحانیون روی جوانان اثر منفی می‌گذارد.

اگر مطالعاتتان درباره دین کم است بخوانید. اگر درباره خلق حسنه پیامبر و اخلاق مولا امیر المومنین نمی‌دانید به احادیث صحیح رجوع کنید. با این اظهارات نادرست جوانان ما را در به در نکنید. مردم از دست شما فرار می‌کنند.

روحانیت باید به مقداری که بتواند برای جذب شدن در دین و جذب کردن دین، بر روی جوانان تأثیر گذار باشد. شیوه برخی از آقایان جذب نیست گویی تعمدا می‌خواهند موجب فرار جوانان شوند.

این شیوه صحبت درباره اسلام و اعمال مسلمان نیست. یعنی چه که زبانم لال: "فکر نکنیم رسول خدا مهربان بود" پس باید چه فکری بکنیم؟! جوان باید چه فکری بکند؟! در جهانی که قدرتمندان می‌خواهند با نشان دادن تصویری خشن از اسلام و مسلمانان، اسلام ستیزی کنند؛ چگونه باید فکر کنیم؟! "رسول خدا بلد نبود برای خودش باندی درست کند" بله ولی شما بلد هستید! و با این بازی‌ها تیشه به ریشه اعتقادات جوان‌ها می‌زنید.

برداشت های سلیقه‌ای خود از دین را به خورد جوان‌ها ندهید. موجب فرار جوانان از دین اسلام و از کشور اسلامی نشوید. مردم را این همه از دین دور نکنید.

رسول خدا فرموده اند: "بُعثت بالحنیفیةِ السمحة السهلة" پیامبر می‌فرماید دین من دین سنگینی نیست و بسیار سهل و آسان است. کسی که لباس روحانیت بر تن دارد قبل از هر چیزی مبلغ دین خداست و باید در این چهارچوب دین را معرفی کند. اسلام به تعبیر رسول خدا شریعت سمحه سهله است. آقایان از خودتان چیزی به دین خدا اضافه نکنید. اگر می‌خواهید بر مردم سخت بگیرید از رسول خدا مایه نگذارید. از دین خدا مایه نگذارید. روی منبرها خلاف بیانات پیامبر و خلاف روایات صحیح نگویید.

وظیفه روحانی این است که مبلغ دین خدا باشد. کسانی که اهداف دیگری دارند و به ویژه کسانی که به دنبال شهرت، قدرت و ثروت هستند به دین خدا، به دینداری مردم جامعه و به روحانیت صدمه می‌زنند.

شاید این منبرهایی که خلاف منافع اسلام و مسلمین است و متأسفانه رسانه ملی از آنها پشتیبانی می‌کند، در بین عوام جذابیت داشته باشد؛ ولی مردم باید آگاه باشند و توجه ویژه‌ای داشته باشند و هر جا شبهه‌ای داشتند از علمای دین و کسانی که اطلاعات درست و کافی دارند پرسش کنند.