کد خبر : 611911 تاریخ : ۱۴۰۳/۱/۱۴ - 11:07
پشت صحنه مقابل هم قراردادن آئین‌های دینی و سنت های ایرانی نوروز باستانی را به فارسی زبانانی که دارای حوزه تمدنی مشترک هستند، تبریک می گویم.

سال 1403 در میانه «گرانی»، «تورم»، «کاهش قدرت پول ملی»، «کاهش ارزش پول ملی» و ... سپری شد.

یکی از مهم‌ترین علت نابسامانی‌ها تداوم تحریم‌ها به دلیل سیاست تهاجمی در روابط خارجی بوده است. در این شرایط سخت عده‌ای که قصد دارند مردم را به زور به بهشت ببرند دست به اقداماتی می‌زنند که از یک سو کام ملت را تلخ و از سوی دیگر آنها را از داشتن رفاه مشابه کشورهای ترکیه، مالزی، اندونزی و ... محروم می‌کند. مهم‌تر اینکه اقلیت می‌خواهد خواست، آرزو و آرمان خود را بر اکثریت تحمیل کند. موضوعی که اکثریت آن را نمی‌پسندد و در برابر آن مقاومت و تندروها را ناکام و عصبانی می‌کند.

1-کشور متعلق به همه است نه به اقلیت چند درصدی. کاری که حاکمیت در سال جدید می‌تواند انجام دهد این است که بپذیرد کشور ملک مشاع و متعلق به همه است فارغ از گرایش های فکری، دینی، قومی و سیاسی.

2-ماجرای زمین خواری «کاظم صدیقی» امام جمعه موقت تهران، فساد فرزندان «مصدق»، معاون اول قوه قضائیه، فساد «چای دبش»، «تخریب محیط زیست» و ... موضوعاتی هستند که باعث نارضایتی و رنجش مردم شده و از خود می‌پرسند چرا اینان با بیت المال این چنین می‌کنند.

3-علیرضا زاکانی، دانش آموخته پزشکی هسته‌ای که قبل از شهردار شدن او مهدی چمران گفت: به خاطر تهدید اعضای شورای شهر برای شهردارشدن او شب خوابم نبرد و بدترین شب زندگی ام بود، قصد دارد 34 مسجد در بوستان‌های پایتخت بسازد. شورای ششم شهر تهران با 24.6 درصد آراء او را برگزید. (شورای پنجم تهران با 57 درصد رأی شکل گرفت.) زاکانی خیز برداشته تا در پارک «قیطریه» با پول مرحوم «محتشمی پور» که دخترش (فخرالسادات محتشمی پور) گفته با خانواده و وراث مشورت نشده است، مسجد بسازد. این اقدام با مخالفت فراوان از جمله «سید مصطفی محقق داماد» مواجه شده است. شنیده شده که فشارها نتیجه داده و شهردار تهران از ساخت مسجد در پارک قیطریه منصرف شده است.

4-مردم در رژیم گذشته با پول خود بدون دخالت حاکمیت مسجد می‌ساختند و خود هم از آن نگهداری می‌کردند، چرا این سنت حسنه و نیکو به هم خورده است؟ پرسش از زاکانی و همفکرانش این است که شما اول نمازخوان‌ها را بیشتر کنید بعد به فکر ساخت مسجد البته با اجازه مردم تهران با برگزاری یک همه‌پرسی باشید.

5-نگارنده به یاد دارد که در رژیم گذشته با جمعیت کم تهران نسبت به حالا در روزهای 19 و 21 ماه مبارک رمضان که «سید عبدالرضا حجازی» در مسجد «ارگ» و «محمدتقی فلسفی» در مسجد «سید عزیز الله» در بازار تهران منبر می‌رفتند، هزاران نفر شرکت می‌کردند. آیا حالا هم همین‌طور است؟ مردم را مثل همه کشورهای اسلامی آزاد بگذارید خود تصمیم بگیرند. تجربه نشان داده که مردم را با زور، فشار و... نمی‌شود دین‌دار و باحجاب کرد و به بهشت برد.

6- در روز سیزده بدر اخبار ضدونقیض از سوی وزیر کشور سردار «وحیدی» درباره تعطیلی یا عدم تعطیلی بوستان‌ها منتشر شد. اینکه مردم باید حرمت ماه رمضان و امام علی (ع) را نگه دارند تردیدی نیست؛ اما چرا با بستن «پارک‌ها»، مخالفت با «نوروز»، «سیزده به در»، «شب یلدا»، «چهارشنبه‌سوری» با مردم لجبازی می‌کنید و کاری کاری می‌کنید که آئین‌های دینی و آئین‌های ملی در برابر هم قرار گیرند و جامعه دوقطبی شود؟ رژیم گذشته با اسلام سیاسی مخالف بود؛ اما با اسلام سنتی مثل انجمن حجتیه موافق بود. وزیر کشور به‌جای اینکه جامعه‌شناس و سیاستمدار باشد برای مردم و کشور مشکل ایجاد می‌کند که به دو نمونه آن اشاره می‌شود:

1-سردار «صادق محصولی» وقتی در مجلس اصولگرای هشتم در سال 1387 به‌عنوان وزیر کشور انتخاب شد اعلام کرد حدود 160 میلیارد تومان دارائی دارد! او خانه بزرگی در شمال تهران دارد و در زمینه ساخت برج هم فعال است. پیشنهاد می‌شود او اجازه دهد خبرنگاران از خانه اش بازدید کنند. وی اکنون «دبیر کل جبهه پایداری» است. تشکلی پیرو «محمدتقی مصباح یزدی» است که جمهوریت را قبول ندارد و به دنبال تشکیل حکومت اسلامی است.

پرسش این است که جماعتی که دبیر کلشان یک میلیاردر است چرا در مجلس، دولت، شورای شهر و... حضور دارد. آیا بهتر نیست اینها هم بروند مثل دبیر کلشان ثروت‌اندوزی کنند. «محصولی» وزیر کشور دولت احمدی‌نژاد در سال 88 انتخابات ریاست جمهوری جنجالی و پرحادثه را برگزار کرد، زخم‌های آن همچنان بر پیشانی ملت مانده است.

2-سردار «وحیدی» وزیر کشور دولت سیزدهم است، در دوره وزارت او وقایع خون‌بار 1401 پس از مرگ «مهسا امینی» درگشت ارشاد رخ داد. اگر وزیر کشور سیاسی بود نه نظامی و به اصول علم سیاست آشنا بود نمی‌گذاشت خون از دماغ کسی بریزد. موضوع را با مجازات عاملان مرگ «مهسا امینی» و یک عذرخواهی حل می‌کرد که نکرد.

شرایط کشور بحرانی است و همچنین احتمال روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آبان امسال در آمریکا وجود دارد. اگر او پیروز شود یعنی فشار حداکثری مشابه سال‌های 97، 98 و 99 و تزریق بیشتر تورم به زندگی مردم تکرار خواهد شد.

اگر می‌خواهید وضع بهتر شود وزیر کشور، وزیر خارجه، شهردار تهران و ... را تغییر دهید، آقایان به مردم پاسخ دهید چرا رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر زمین حوزه علمیه را به نام خود و اطرافیانش کرد. به‌جای پرداختن به مسائل بی‌حاصل به ملت پاسخ دهید که چرا قیمت دلار 60 هزار تومان، قیمت سکه 38 میلیون تومان و هر گرم طلا 3 میلیون و سیصد هزار تومان شد؟

اگر شما «نان» و «آب» مردم را تأمین کنید و تحریم را طلاق دهید و مردم را به حال خود بگذارید آنگاه مردم دین‌دار و بااخلاق خواهند شد.