کد خبر : 601974 تاریخ : ۱۴۰۲/۱۲/۲۲ - 17:28
مدیر مسئول روزنامه ستاره صبح در گفت و گو با شفقنا: پرداختن به مسائل روابط خارجی ایران و راهکار برای حل ریشه ای مشکلات از مهمترین سوژه امسال ما بود هر ساله رسانه ها به فراخور اتفاق ها و رخدادهای مختلف، دست به پوشش آن در قالب های مختلف خبری می زنند و همین مساله می تواند به مهم ترین و متفاوت ترین سوژه آن رسانه تبدیل شود. شفقنا رسانه در گفتگو با اهالی رسانه جویای مهم ترین سوژه آنها در طول یکسال شده است.

شفقنا نوشت: علی صالح آبادی، مدیر مسئول روزنامه ستاره صبح درباره مهم ترین سوژه امسال این روزنامه به شفقنا رسانه می‌گوید: امسال بیش از ۳۰۰ شماره در ستاره صبح منتشر شده و معرفی مهم‌ترین و متفاوت ترین سوژه برای ما کار مشکلی است. در مجموعه ستاره صبح همواره تلاش داشتیم تا روزنامه‌ای متفاوت با دیگران منتشر کنیم و عمدتاً هم به مسائل و مشکلات روابط خارجی ایران بخصوص با آمریکا و حل ریشه‌ای آنها پرداختیم. این سوژه در بسیاری از شمارگان روزنامه دیده می‌شود.

او تاکید می‌کند: من معتقدم باید مسائل و مشکلات ما با آمریکا به صورت ریشه‌ای حل شود چون ادامه این روند به نفع ما نیست. به عنوان مثال چین یکی از کشورهایی بود که رهبران آن به این نتیجه رسیدن ادامه تنش با آمریکا اقتصاد و رفاه آنها را دچار مشکل می‌کند یا به عنوان مثال ویتنام بعد از سال‌ها درگیری سرانجام تصمیم گرفت با آمریکا مصالحه و از طریق اقتصاد با آن مقابله کند.

صالح آبادی توضیح می‌دهد: من معتقدم مردم ایران برای ادامه حیات به نان، آب و هوا نیاز دارند. «نان» به مفهوم اقتصاد، «آب» به مفهوم موتور حرکت صنعت، کشاورزی و دامداری، «هوا» به مفهوم حیات انسان برای ادامه زندگی. معتقدم با حل ریشه‌ای مشکلات و مسائل روابط خارجی مان می‌توان به این سه دسترسی پیدا کرده و رفاه مردم را تأمین کنیم.

مدیر مسئول «ستاره صبح» می‌گوید: در این سوژه سعی کردیم با دیپلمات‌ها و کارشناسان حوزه های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و… صحبت کنیم و راهکار را از آنها جویا شویم. پرداختن به این سوژه در قالب های مصاحبه، یادداشت، سرمقاله و… بوده است.