کد خبر : 601801 تاریخ : ۱۴۰۲/۱۲/۱۲ - 18:16
زنان فلسطینی مدعی تجاوز و ضرب و شتم سربازان اسرائیلی در زندان به خود شدند زنان فلسطینی ادعا می‌کنند که در زندان‌های اسرائیل مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.

«نابله» فکر می‌کرد که مدرسه سازمان ملل در شهر غزه یک پناهگاه امن است. تا اینکه ارتش اسرائیل وارد آن شد.

او گفت سربازان به محل هجوم بردند و به مردان دستور دادند که لباس‌های خود را درآورند و زنان را برای تفتیش به مسجد بردند. زن فلسطینی می‌گوید در طول شش هفته بازداشت اسرائیلی‌ها ضرب و شتم و بازجویی های مکرر شده است.

این زن 39 ساله اهل غزه گفت: "سربازان بسیار خشن بودند، آنها ما را کتک زدند و به زبان عبری بر سر ما فریاد زدند." اگر سرمان را بالا می‌گرفتیم یا حرفی می‌زدیم، یر صورتمان سیلی می‌زدند.»

یک زن بازداشت شده از غزه که نخواست نامش فاش شود، به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: قبل از انتقال به زندان دیمون اسرائیل، نیروهای اسرائیلی به او دستور دادند که پرچم اسرائیل را ببوسد. وقتی او از این کار سرباز زد، یک سرباز موهایش را گرفت و صورتش را به دیوار کوبید.

زن دیگری گفت: توسط نگهبانان زندان کتزیوت در جنوب اسرائیل به صورت او ادرار شده است. او همچنین شاهد بازرسی‌هایی بود که در آن نگهبانان، بازداشت‌شدگان برهنه را مجبور می‌کردند تا نزدیک یکدیگر بایستند و Gps در باسن آنها قرار می‌دادند.

مشخص نیست که چه تعداد زن یا خردسال توسط نیروهای اسرائیلی بازداشت شده‌اند، اگرچه مردان بازداشتی نیز ادعا کرده‌اند که مورد آزار فیزیکی گسترده قرار گرفته‌اند.

سرویس زندان اسرائیل می‌گوید «تمام حقوق اولیه مورد نیاز به طور کامل توسط زندانبانان آموزش دیده حرفه‌ای اعمال می‌شود».

یورو نیوز