کد خبر : 601486 تاریخ : ۱۴۰۲/۱۱/۱۹ - 17:07
پیام فیض/دبیر سیاسی و بین الملل ستاره صبح دیپلماسی محرمانه تنها گزینه روی میز آمریکا در خاورمیانه فیض نوشت:واقعیت این است که ایالات متحده نمی‌خواهد تجربه های تلخ عراق و افغانستان را در خاورمیانه تکرار کند.

پیام فیض دبیر سیاسی و بین الملل روزنامه ستاره صبح و عضو شورای مرکزی حزب اراده ملت یادداشتی درباره کنشگری آمریکا در بحران غزه نوشته است که در ادامه می خوانید:

تفاوت چندانی میان بایدنِ دموکرات و ترامپ ِ جمهوری‌خواه در واکنش به اقدامات ایران نیست.
برخی می‌گویند اگر امروز ترامپ بود و سه سرباز آمریکایی کشته میشدند مواضع ایران مستقیم مورد هدف قرار گرفته می‌شد اما خاطرشون نیست که در زمان ترامپ حوثی ها آرامکو عربستان را زدند و منجر به افزایش قیمت جهانی نفت شدند.آن زمان هم گفتند موشک های ایران،آرامکو را زده است اما ترامپ به دلیل اینکه دغدغه گسترش جنگ را داشت واکنشی نشان نداد.

واقعیت این است که ایالات متحده نمی‌خواهد تجربه های تلخ عراق و افغانستان را در خاورمیانه تکرار کند.

واشنگتن می‌داند اگر مواضع ایران هدف قرار گرفته شود گسترش آتش، چهار دریا را دربر خواهد گرفت.دریای سرخ، دریای خلیج فارس، دریای عمان و عرب و دریای مدیترانه که با موشک های دو هزار کیلومتری سپاه به مرز اسرائیل هم می‌رسد.

روزی می‌گفتند ایران نمی‌تواند تنگه هرمز را ببندد زیرا آمریکا به عنوان قدرت اول دنیا این اجازه را نمی‌دهد اما امروز ایران که هیچ یک گروه نظامی(انصارالله) تنگه باب المندب را بسته و غول های نفتی دنیا را دچار مشکل کرده است و اقدام چندانی از آمریکا برنمی‌آید.

آنچه که امروز آمریکا علیه مواضع ایران در عراق و سوریه انجام می‌دهد صرفا جنبه داخلی و انتخاباتی دارد .گزینه های روی میز آمریکا در خاورمیانه خروجی ندارد بهتر است به وسیله دیپلماسی محرمانه با ایران،میز مسقط را احیا کند.