کد خبر : 591095 تاریخ : ۱۴۰۲/۱۰/۲۷ - 15:05
ستاره صبح آنلاین گزارش می دهد: تصویر صد روزه جنگ به روایت آمار/اسرائیل:جنگ ادامه دارد/سازمان ملل می گوید 100 روز جنگ غزه مثل 100 سال برای آنها بوده است اسرائیل اعلام کرد که پس از حمله بی سابقه حماس در 7 اکتبر هزار و 200 نفر که اکثر آن ها غیر نظامیان هستند کشته و 250 نفر دیگر توسط جنبش حماس گروگان گرفته شدند.

گروه بین الملل:حماس روز 7 اکتبر (15مهر) دیوار آهنین را شکست و به اسرائیل حمله کرد.در این حمله 1400 اسرائیلی کشته و 249 نفر را به گروگان گرفت.پس از آن اسرائیل بی رحمانه نوار باریکه غزه را مورد حمله قرار داد که با گذشت بیش از صد روز همچنان ادامه دارد.علاوه بر آن اسرائیل جنوب لبنان را نیز در پاسخ به حملات حزب الله بمباران کرده و می کند. جنگ غزه طولانی ترین و خونین ترین جنگ بین اسرائیل و فلسطین از سال 1948 تا کنون بوده است.شگفت آنکه نشانه ای از نزدیک شدن به پایان آن دیده نمی شود.این جنگ هرچند تلفات جانی و مالی فراوانی برای فلسطین داشته اما دستاورد آن این است که افکار عمومی دنیا به ویژه کشورهای غربی متوجه فلسطین و تشکیل دولت مستقل فلسطینی شده است.نکته قابل تامل این است که توده های عرب و کشور های عربی در برابر کشتار اسرائیل ساکت هستند و بعضا بدشان نمی آید که اسرائیل حماس و دیگر نیروهای محور مقاومت را از بین ببرد.البته غرب،اسرائیل و آمریکا تلاش می کنند پای ایران را به جنگ باز کنند.تداوم جنگ غزه و همچنین آنچه حوثی ها علیه کشتی ها انجام داده و می دهند به نفع روسیه و به ضرر ایران در عرصه بین المللی ارزیابی می شود.ستاره صبح آنلاین جنگ صد روزه را به روایت آمار بررسی کرده که در ادامه می خوانید:

تلفات غزه: 23 هزار و 708 نفر
 کرانه باختری: 347 نفر 
نظامیان اسرائیل: 1300 نفر
غیر نظامیان اسرائیلی:790 نفر
کارکنان سازمان ملل:148 نفر
کادر پزشکی:337 نفر
خبرنگاران:82 نفر
ویرانی زیرساخت ها و ساختمان ها غزه:56 درصد
تخریب 69 درصد مدارس غزه
آواره شدن 85 درصد مردم غزه معادل یک میلیون و هشتصدهزار نفر
بیمارستان های فعال غزه:15 تا 36 بیمارستان
کشته های زن و کودک 15 هزار و 800 نفر

 

ویرانی های بی سابقه

 


حمله های اسرائیل به غزه ویرانی بی سابقه ای بر جای گذاشت. پس از گذشت بیش از سه ماه حماس همچنان تا حد زیادی در جنگ شریک و گروگان ها در اسارت هستند. ارتش اسرائیل می گوید ممکن است این جنگ طی سال 2024 ادامه دار باشد.

اسرائیل اعلام کرد که پس از حمله بی سابقه حماس در 7 اکتبر هزار و 200 نفر که اکثر آن ها غیر نظامیان هستند کشته و 250 نفر دیگر توسط جنبش حماس گروگان گرفته شدند.

اسرائیل قبل از آغاز عملیات زمینی و گسترش جنگ با حمله های هوایی زیاد به غزه به حماس پاسخ داد و می گوید هدف او پایان دادن به حماس و آزادی بیش از 100 زندانی است که همچنان در زندان های جنبش حماس به سر می برند.

خبرگزاری آسوشیتد پرس با استفاده از داده های وزارت بهداشت فلسطین، مسئولان اسرائیل و ناظران بین المللی و تیم های امدادی گزارشی از تلفات جنگ بین اسرائیل و حماس ارائه کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، 23 هزار و 708 فلسطینی در غزه و 347 نفر در کرانه باختری شهید و بیش از هزار و 300 اسرائیلی کشته شدند.

 

تلفات اسرائیل

 


منبع مذکور افزود که تلفات وارده بر غیرنظامیان در جنگ اسرائیل و حماس مشخص نیست و دو سوم از افرادی که جان خود را از دست دادند زنان و کودکان هستند.
خبرگزاری آسوشیتد پرس اعلام کرد که از 7 اکتبر 790 غیرنظامی اسرائیلی کشته شدند. 148 نفر از کارکنان سازمان ملل متحد، دست کم 337 نفر از کادرهای پزشکی و 82 خبرنگار جان خود را از دست دادند.

داده های منبع مذکور حاکی از آن است که شمار سربازان اسرائیلی کشته شده در جنگ به 314 نفر رسیده است.

این خبرگزاری افزوده است که از آغاز عملیات زمینی در غزه 187 سرباز اسرائیلی کشته شدند که 9 نفر از این افراد در مناطق شمالی جان خود را از دست دادند. همچنین 29 سرباز اسرائیلی بر اثر اتفاق و حادثه کشته شدند.

خبرگزاری آسوشیتد پرس درباره ویرانی ها و شرایط انسانی در غزه اعلام کرد که به 45 تا 56 درصد از ساختمان های غزه خسارت وارد شده و حدود 15 تا 36 بیمارستان در غزه به صورت جزئی در حال فعالیت هستند.

 

آمار و ارقام در غزه


در گزارش منبع مذکور آمده است که 576 هزار و 600 غیرنظامی فلسطینی که 26 درصد از مردم غزه را تشکیل می دهند از گرسنگی و قحطی رنج می برند.

این خبرگزاری در گزارش خود اعلام کرد که بیش از 69 درصد از مدارس غزه آسیب دیدند و 625 هزار دانش آموز که معادل 100 درصد این افراد است از تحصیل به دورند و به 142 مسجد، 3 کلیسا و 121 خودرو آمبولانس خسارت وارد شده است.

منبع مذکور ادامه داد که 60 هزار و 5 فلسطینی در غزه و بیش از 4 هزار فلسطینی در کرانه باختری مجروح شدند. همچنین شمار اسرائیلی های مجروح در جنگ اسرائیل و حماس 12 هزار و 415 نفر و شمار اسرائیلی هایی که در عملیات زمینی مجروح شدند هزار و 85 نفر برآورد شده است.

آسوشیتد پرس افزود که 85 درصد از ساکنان غزه که معادل 1.8 میلیون نفر از جمعیت این منطقه است و هزار و 208 فلسطینی در کرانه باختری آواره شدند. در نقاط مرزی شمالی و جنوبی نیز شمار اسرائیلی های آواره 249 هزار و 263 نفر برآورد شده که معادل 2.6 درصد از ساکنان آن است.

 

گروگان ها


این خبرگزاری درباره گروگان ها و زندانی ها گفت که از 7 اکتبر حدود 250 نفر توسط حماس گروگان گرفته شدند که 121 نفر از این افراد آزاد شدند و 136 نفر در نوار غزه همچنان در گروگان به سر می برند. 33 نفر از افراد گروگان گرفته شده در اسارت حماس کشته شدند.

در گزارش خبرگزاری مذکور آمده است که اسرائیل 240 تن از اسیران فلسطینی را طی آتش بس یک هفته ای آزاد کرد.
با ورود به صدمین روز از جنگ سازمان ملل متحد شنبه اعلام کرد که این درگیری انسانیت مشترک ما را لکه دار می کند.
کمیسر عمومی اونروا نیز در بیانیه‌ای به مناسبت صدمین روز حملات اسرائیل به نوار غزه تأکید کرد که این 100 روز برای ساکنان غزه همچون 100 سال بوده است