کد خبر : 570252 تاریخ : ۱۴۰۲/۹/۱۷ - 10:22
اخبار سفر رئیسی به البرز / بهره‌برداری از ۵۶ طرح بزرگ عمرانی و صنعتی در دستورکار رئیس‌ جمهور بلافاصله بعد از بازگشت از روسیه، در ادامه سفرهای استانی به البرز سفر کرد.

سیدابراهیم رئیس جمهور ‌پس از بازگشت از روسیه برای افتتاح چندین طرح و پروژه مهم‌ و راهبردی و دیدار با مردم این دیار امروز جمعه به استان البرز سفر کرد.

‌بهره‌برداری از ۵۶ طرح بزرگ عمرانی و صنعتی شامل: ۱۳ طرح اقتصادی و ۴۳ طرح عمرانی با اعتبار ۱۹ هزار میلیارد تومان‌، افتتاح بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی شهید سلیمانی فردیس پس از سال‌ها انتظار، افتتاح فاز نخست کمربندی شمالی کرج و کاهش چشمگیر بار ترافیکی آزادراه تهران-کرج، افتتاح دانشکده پزشکی خیرساز دانشگاه علوم پزشکی البرز،بهره‌برداری از چندین کارخانه بزرگ صنعتی و اقتصادی، بهره‌برداری از طرح‌های کلان تصفیه آب‌وفاضلاب و انتقال آب شرب به ۵ شهرستان، برگزاری جشن احیای ۱۸۴ کارخانه و مجموعه تولیدی راکد و نیمه فعال از جمله کارخانه ایران تراورس که تا ۶ ماه گذشته تنها با ۲۰درصد ظرفیت فعالیت می‌کرد و الان با ۱۰۰ درصد ظرفیت کار می‌کند از جمله برنامه های رئیس جمهور در سفر به استان البر است.

در این سفر یک روزه برخی از وزرا، معاونان و مشاوران رئیس جمهور را همراهی می‌کنند.

گفتنی است، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به شهرستان چهارباغ، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به شهرستان‌های کرج و فردیس، صولت مرتضوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی البرز به شهرستان طالقان و نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان‌های نظرآباد، چهار باغ و کرج، احمد وحیدی وزیر کشور به شهرستان‌های فردیس و کرج و کیومرث هاشمی سرپرست وزارت ورزش و جوانان به شهرستان فردیس سفر خواهند کرد.

همچنین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری نیز رئیس جمهور را در سفر به استان البرز همراهی می‌کنند.