کد خبر : 539509 تاریخ : ۱۴۰۲/۸/۱۳ - 04:09
نگاه سازندگان سلاح به نسل کشی منفعت طلبانه است

 دیوید کرونین

 2 نوامبر 2023

تارنمای الکترونیک اینتفاضه

برگردان و کوتاه سازی علی اصغر شهدی

Asghar.shahdi@gmail.com

 

نابودی غزه توسط ناتو تسهیل شده است.

در حالی که ارسال سلاح های غرب به اسرائیل از یک طرف سبب  نسل کشی مردم غزه می شود، از طرف دیگر  فرصتی را برای آزمایش محصولات جدید شرکت های تسلیحاتی در عرصه نبرد فراهم می سازد

نشریاتی که توسط مدیران صنعت تسلیحات و مشتریان آنها خوانده می‌شود، سعی می‌کنند هر موردی را ار حیث کارائی یا عدم کارائی در میدان جنگ یادداشت کنند.

به گفته یکی از این مجلات، یک "خودروی تمام زمینی" با قابلیت " شناسایی نور " و طراحی شده برای "یگان های نیروی ویژه" در ارتش اسرائیل " رویت شده است".

مهمات خمپاره ای به نام «نیش آهنین» در حال رونمایی است .

حتی " جدیدترین کشتی های موشکی " نیروی دریایی اسرائیل توانسته است تاکنون بخشی از عملیات خود را به انجام برساند.

باید آشکارا گفته شود که صنعت تسلیحات از جنگ و ظلم سود زیادی می برد. در حالی که مردم شریف و آزاده در سراسر جهان علیه قتل‌عام‌های غزه اعتراض می‌کنند، برخی از «تحلیل‌گران» در مورد اینکه اسرائیل در آینده از کدام سلاح‌ها استفاده خواهد کرد، حدس می‌زنند.

در این میان ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو، اخیرا با شکایت از  "ایده نادرست مبنی بر غیراخلاقی بودن صنعت دفاعی" بر دامنه زشتی های موجود افزود.

همه چیز در مورد "صنعت دفاعی" غیراخلاقی است.

اما ناتو - که به طور فعال هزینه های بیشتر برای تسلیحات را توجیه و ترویج می کند - هرگز این را نمی پذیرد. این ائتلاف نظامی نیز به این موضوع که چگونه در نسل‌کشی که اکنون در غزه در جریان می باشد، شرکت داشته است را نمی‌پذیرد.

با زبان نازی مشکلی نیست

در 20 مهر ( 12 اکتبر)، وزیر دفاع اسرائیل، یوآو گالانت، از طریق یک لینک ویدیویی با همتایان خود در ناتو صحبت کرد .

تنها سه روز پیش از آن، گالانت به زبان نازی متوسل شده بود و مردم غزه را "حیوانات انسان نما" خطاب کرده بود .

هیچ نشانه ای مبنی بر ابراز انزجار یا حتی نارضایتی خفیف ناتو از این اصطلاح وجود ندارد. در عوض، استولتنبرگ به گالانت اطمینان داد که "ما اسرائیل را تنها نمی گذاریم."

ناتو قبل از اعلام آخرین جنگ علیه غزه سیگنال های مشابهی را به اسرائیل ارسال می کرد.

در اواخر شهریور (سپتامبر)، راب بائر، دریاسالار هلندی که ریاست کمیته نظامی ناتو را برعهده داشت، از اسرائیل دیدن کرد تا با مقامات ارشد ارتش این کشور به مشورت بپردازد. بائور در گشت منطقه  ارز - ایست بازرسی که اسرائیل از آنجا بر محاصره غزه نظارت دارد، بازدید کرد .

باوئر قبلاً از نمایندگان اسرائیل در ماه اردیبهشت (ماه مه) در مقر ناتو در بروکسل استقبال کرده بود. در آن مناسبت، او درباره «استراتژی نوآوری» و توسعه «فناوری‌های مخرب» برای ارتش اسرائیل صحبت کرده بود.

جزییات محدود منتشر شده توسط ناتو مشخص نکرده است که کدام "فناوری" ممکن است مشخص شده باشد. با این حال، مطمئناً درست است که اسرائیل اکنون در حال مختل کردن تمام جنبه های زندگی در غزه و - تا حد قابل توجهی - در سراسر فلسطین تاریخی است.

همفکر

ناتو از گسترش همکاری خود با اسرائیل در یک دوره تقریباً 30 ساله استقبال می کند. این همکاری به اندازه کافی فشرده است تا نمایندگان ناتو اسرائیل را به عنوان یکی از "شریک های همفکر خود" توصیف کنند .

برخی از بازیگران پیشرو ناتو برای اثبات اینکه با اسرائیلی ها "هم فکر" هستند، در جنگ نسل کشی علیه غزه مشارکت دارند.

آمریکا  بدلیل ارسال روزانه سلاح به اسرائیل، بیشتر از همه مجرم است.

بوئینگ یکی از شرکت‌های آمریکایی است که از هولوکاست علیه فلسطینی‌ها سود می‌برد.

آشکار است که اسرائیل عمداً غیرنظامیان را به تعداد زیاد سلاخی می کند. اعضای ائتلاف حاکم این واقعیت را پنهان نمی کنند.

گالیت دیستل آتباریان، وزیر دیپلماسی عمومی اسرائیل تا همین اواخر، توصیه کرده بود «تمام غزه باید از روی زمین پاک شود».

بریتانیا در حال حاضر، توسط ریشی سوناک، نخست وزیری که مشتاقانه امیدوار است اسرائیل در جنگ نسل کشی خود "پیروز" شود، رهبری می شود.

اگرچه سوناک در مورد حمایت خود از اسرائیل صریح بوده است، اما مقامات بریتانیا می خواهند برخی از عناصر این حمایت را مخفی نگه دارند.

فرانسه ممکن است با رأی مثبت به قطعنامه سازمان ملل که خواستار «آتش بس فوری بشردوستانه» بود، موضعی کمتر نفرت انگیز نسبت به بریتانیا اتخاذ کرده باشد . اما این رای پس از آن صورت گرفت که قبل از آن امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه به دنبال مشروعیت بخشیدن به ادعاهای پوچ اسرائیل مبنی بر مبارزه با دشمنی بدتر از داعش بوده است.