کد خبر : 539404 تاریخ : ۱۴۰۲/۸/۷ - 13:54
پاسخ به شبهات درگذشت «آرمیتا گراوند»/یادداشتی از پیام فیض پیام فیض سردبیر ستاره صبح آنلاین در یادداشتی به برخی شبهات درباره درگذشت آرمیتا گراوند پاسخ داده است.

پیام فیض در این یادداشت نوشته است:

خبر درگذشت آرمیتا گراوند دانش آموزی که نهم مهرماه در ایستگاه مترو شهدا دچار افت فشار خون شد و پس از ٢٨روز درگذشت بسیار غم‌انگیز است.اما با توجه به مطالبه افکار عمومی پاسخ به این چند شُبهه ضرورت دارد.

-آیا فیلم دوربین های مداربسته تقطیع شده بود؟ 
در روزهای ابتدایی این حادثه تلخ به دلیل حضور چند دقیقه ای آرمیتا در فروشگاه ایستگاه مترو فیلم ها تقطیع شده منتشر شد اما چند روز بعد فیلم کامل به مدت ١٧:۵٠ ثانیه از لحظه ورود تا لحظه وقوع حادثه منتشر شد.که در هیچ نقطه ای نشان نمی‌دهد آرمیتا با فردی درگیر شده باشد.

-آیا آرمیتا توسط فرد آمر به معروف هل داده شده یا درگیر شده است؟

به طور قاطع می‌توان گفت که آرمیتا با هیچ فردی درگیر نشده است.به سه دلیل؛ اولا نیروهای امر به معروف در ورودی گیت های بلیط فروشی تذکر می‌دهند که در فیلم آن روز این نیروها وجود نداشتند.دوما همراه با آرمیتا سه تن از همکلاسی‌هایش وارد قطار شدند و پس از چهار ثانیه آرمیتا از پشت به روی زمین افتاد اگر درگیری وجود داشت دوستان آرمیتا با آن فرد درگیر می‌شدند که در فیلم چنین مسئله ای نشان داده نمی‌شود.سوما وقتی نیروهای اورژانس به محل می‌رسند خانومی که حجاب نسبتا کمی دارد به نیروهای اورژانس توضیح می‌دهد که آرمیتا بدون درگیری و یا هل دادن،  خودش به عقب حرکت کرد و به زمین افتاد.زبان بدن این خانوم در فیلم کاملا گویاست.

-آیا قطاری که آرمیتا سوار شد دوربین داشت؟ 
در مترو دو مدل قطار وجود دارد.قطارهای DC (قرمز رنگ و موجود در خط یک و دو)و قطارهای AC که آرمیتا سوار آن شد.این مدل قطارها خود به سه سری ١٠٠ سری ٣٠٠ و سری ۵٠٠ تقسیم می‌شوند.سری ٣٠٠ و ۵٠٠ این قطارها دوربین دارند اما سری ١٠٠ که آرمیتا سوار شده بود دوربین ندارد.

-چرا مردم روایت رسمی این واقعه تلخ را به رغم انتشار فیلم باور نمی‌کنند؟ 
پاسخ این پرسش درست را کسانی باید بدهند که برخلاف نظر رهبری چند روز واقعه هواپیمای اوکراینی را پنهان کردند.شکاف اعتماد اجتماعی وقتی ایجاد شود در این برهه ها یقه جامعه و حاکمیت را خواهد گرفت.متاسفانه کم سلیقگی ارگانی که خبرنگار روزنامه شرق را بازداشت کرد بازهم به اعتماد عمومی ضربه زد.این بازداشت برخلاف خواست معاونت مطبوعاتی بود و تلاش های زیادی شد که این خبرنگار عزیز آزاد شود.