کد خبر : 517460 تاریخ : ۱۴۰۲/۵/۷ - 05:03
بقلم ویلیام جی استور سرهنگ بازنشسته نیروی هوائی و مدرس دانشگاه جنگ روسیه و اوکراین و مدیریت انتظارات

 

 27 جولای 2023

تارنمای برایسینگ ویوز

برگردان و کوتاه سازی علی اصغر شهدی

Asghar.shahdi@gmail.com

 

دانیل مایکلز، روزنامه نگار وال استریت ژورنال، در مقاله جدیدی با عنوان « فقدان تسلیحات و آموزش اوکراین در نبرد با روسیه به بن بست می‌رسد » گزارش می‌دهد که مقامات غربی می‌دانستند که نیروهای اوکراینی سلاح و آموزش لازم برای موفقیت در ضدحمله معروف خود که در ماه گذشته شروع شد را ندارند.مایکلز در ادامه می نویسد:

"زمانی که اوکراین ضدحمله بزرگ خود را در بهار امسال آغاز کرد، مقامات نظامی در غرب می‌دانستند که کیف تمام آموزش‌ها یا تسلیحات - از گلوله‌ها گرفته تا هواپیماهای جنگی - را که برای بیرون راندن نیروهای روسی نیاز دارد، در اختیار ندارد. اما آن‌ها امیدوار بودند که شجاعت و تدبیر اوکراینی کار را یک سره کند که نکرد"

" میادین مین عمیق و مرگبار، استحکامات گسترده و نیروی هوایی روسیه تا حد زیادی مانع از پیشرفت قابل توجه نیروهای اوکراینی شده است. در عوض، این مبارزه با خطر سقوط با پتانسیل از دست رفتن جان‌ها و تجهیزات بدون تغییر عمده در شتاب با بن‌بست مواجه می‌شود".

بنابراین، هر دو روزنامه وال استریت ژورنال WSJ  و نیویورک تازیمز NYT  اذعان دارند که جنگ احتمالاً در آینده قابل پیش‌بینی در یک رکود ویرانگر گیر خواهد کرد. این تعجب آور نیست. روسیه تاکتیک های "دفاع در عمق" را با میدان های مین و تله های دیگر به کار می گیرد. نیروهای اوکراینی شجاعانه تلاش می‌کنند تا پیشروی کنند.

ارسال تانک های M-1 و جت های  F-16 فراموش شده است، مسیری که باید جریان را تغییر دهند، ادامه یابد.فقط زمان - و تعداد زیادی مرده دیگر - نشان خواهد داد. حامیان اوکراین ادعا می کنند که پیشرفت در حال انجام است، روسیه به شدت رنج می برد، و کمک های ایالات متحده/ناتو باید در بالاترین سطح ممکن ادامه یابد تا اطمینان حاصل شود که نیروهای دموکراسی بر نیروهای اقتدارگرا پیروز خواهند شد.

همین حامیان درخواست های دیپلماسی را رد می کنند و آن را در بهترین حالت و در بدترین حالت خیانت به اوکراین و مماشات با پوتین می دانند. تا زمانی که اوکراین مایل است تا آخرین اوکراینی بجنگد، ایالات متحده / ناتو باید به آنها در انجام این کار کمک کنند.من نمی خواهم ببینم اوکراین در یک جنگ طولانی، مرگبار و ویرانگر در خاک خود ویران شده است. با فرض اینکه این جنگ به هر شکلی به بن بست رسیده باشد، بهتر است که هر دو طرف برای یک آتش بس و چرخش و معامله دور هم جمع شوند؟ بدترین اتفاقی که ممکن است بیفتد اگر گفتگوها بی نتیجه باشد، یعنی کشتار بیشتر، جنگ بیشتر، که در حال حاضر این اتفاق افتاده است و به همین منوال ادامه خواهد یافت.در واقع چیزهای بدتر از یک بن بست پرهزینه که در اینجا وجود دارد: و آن یک جنگ گسترده که هسته ای می شود.

جالب اینجاست که تا کنون منابع جریان اصلی را که خوانده ام ممکن است به بن بست اعتراف کرده باشند، اما به طور جدی دیپلماسی را پیشنهاد نمی کنند.