کد خبر : 517394 تاریخ : ۱۴۰۲/۵/۳ - 04:03
شرکت وابسته به بنیاد مستضعفان آب برج‌های آتی‌ساز را قطع کرد به گزارش ستاره صبح شرکت آتی‌ساز بیست سال پیش اقدام به ساخت مجتمع آتی‌ساز ۲ ملقب به پروژه شاهین‌دژ کرد. این پروژه شامل ۶۵۰ خانواده است اما با نواقص بسیار به خریداران واگذار شد.

در این راستا مالکین با هزینه خودشان نسبت به رفع بخشی از نواقص اقدام نمودند لکن هنوز نواقص اساسی در مجتمع وجود دارد که ساکنین را رنج می‌دهد. یکی از موارد مهم رها کردن فضاهای زیر برج‌ها و سایر زیرساخت‌های سازه ایی ازجمله ایجاد چاه‌های جذبی است که انجام نشد و همین‌طور ناقص رها مانده است.
 شرکت آتی‌ساز در همان ابتدای پروژه مطابق قراردادی با شرکت آب و فاضلاب تهران متعهد شده بود که در مدت شش ماه نسبت به پرداخت حق انشعاب فاضلاب اقدام نماید که متأسفانه با سوء مدیریت خود استنکاف از پرداخت‌نموده و حتی به خانواده‌ها نیز اطلاع نداده است.
 با این سوء مدیریت ناگهان هزینه انباشته ۱۲ میلیارد تومانی را به مجتمع جهت پرداخت ابلاغ نموده است. در حالیکه این موضوع مربوط به سازمان آب و فاضلاب و شرکت آتی‌ساز ۲ می‌باشد و ارتباطی به مجتمع نداشته است.
زیرا همان‌طور که گفته شد، شرکت آتی‌ساز از همان ابتدای ساخت مجتمع قراردادی با شرکت آب و فاضلاب جهت پرداخت حق انشعاب فاضلاب به اکو شهری منعقد کرده بود و تعهد داشت که در مدت شش ماه پرداخت نماید.
این در حالی است که متأسفانه حق انشعاب را به سازمان آب پرداخت نکرده است. به دلیل همین عدم پرداخت حق انشعاب فاضلاب در زمان ساخت و سوء مدیریت شرکت آتی‌ساز در این زمینه شرکت آب و فاضلاب استان تهران راسا اقدام به قطع آب شرب مجتمع نمود که ساکنین و خانواده‌های مجتمع را مواجه با رنجه‌ای فراوانی با بی‌آبی در این تابستان داغ نموده است. متأسفانه به‌رغم پیگیری‌های متوالی و مذاکرات طولانی گوش شنوایی از شرکت آتی‌ساز و مسئولین بنیاد مستضعفان مشاهده نمی‌شود. لازم به ذکر هست علاوه بر قصور شرکت آتی‌ساز مبتنی بر رها کردن پروژه با نواقص زیاد هنوز مردم منتظر صدور پایان کار و اسناد ملکی می‌باشند که بتوانند مجتمع را خود بهره‌برداری کنند و در مقابل سازمان‌های ذیربط پاسخگو باشند. مردم به‌شدت از مسئولین شرکت آتی‌ساز و بنیاد شاکی و ناراضی هستند و آن‌ها را مسبب این مصیبت و رنج بزرگ می‌دانند.
ضمناً لازم به ذکر هست شرکت آتی‌ساز علاوه بر سوء مدیریت از هر خریدار و فروشنده ایی که بخواهد قرارداد خود را منتقل کند مبالغ هنگفت چند ده میلیون تومانی حدود یک‌صد و پنجاه میلیون تومان دریافت می‌کند و یک خریدار و فروشنده تقریباً همین مبلغ را نیز در دفتر مشاورین املاک پرداخت می‌کنند و این ظلم بزرگ را آتی‌ساز به مالکین وارد می‌کند. وقتی هم که خریداران موضوع پایان کار و اسناد را پیگیری می‌کنند پاسخی بعد از 20 سال دریافت نمی‌کنند.
گفتنی است مطالب یادشده توسط هیئت‌مدیره مجتمع آتی‌ساز ۲ (شاهین‌دژ) به این رسانه ارسال‌شده و ستاره صبح نظری درباره رد یا تأیید آن ندارد.