کد خبر : 516773 تاریخ : ۱۴۰۲/۴/۶ - 16:48
دادگاهی در روسیه گوگل را 47 میلیون دلار دیگر جریمه کرد (رویترز) - دادگاهی در روسیه گوگل آلفابت (GOOGL.O) را به دلیل عدم پرداخت جریمه قبلی به دلیل سوء استفاده از موقعیت خود در بازار میزبانی ویدیو، یعنی ضد انحصار این کشور، 4 میلیارد روبل (47 میلیون دلار) جریمه کرد.

به گزارش ستاره صبح آنلاین به نقل از رویترز- این تصمیم جدیدترین جریمه چند میلیون دلاری در کمپین قاطعانه فزاینده مسکو علیه شرکت های فناوری خارجی است.

گوگل در فوریه 2022 به مبلغ 2 میلیارد روبل جریمه شد. سرویس ضد انحصار فدرال (FAS) در آن زمان گفت که یوتیوب گوگل رویکردی "غیر شفاف، جانبدارانه و غیرقابل پیش بینی" برای "تعلیق و مسدود کردن حساب ها و محتوای کاربران" دارد. آژانس گزارش داد.

گوگل در نهایت به این تصمیم اعتراض کرد. این شرکت آمریکایی بلافاصله به درخواست ایمیلی برای اظهار نظر در روز سه شنبه پاسخ نداد.

FAS گفت جریمه قبلی که برای گوگل اعمال کرده بود به دلیل عدم پرداخت دو برابر شده است.

FAS در پایان گفت: "شرکت باید علاوه بر این بیش از 4 میلیارد روبل به بودجه فدراسیون روسیه بپردازد."

یوتیوب که رسانه های دولتی روسیه را در سطح جهانی مسدود کرده است، تحت فشار شدید نهادهای دولتی و سیاستمداران روسیه قرار دارد، اما مسکو از مسدود کردن آن خودداری کرده است. .

گوگل فروش تبلیغات آنلاین در روسیه را در مارس 2022 پس از حمله روسیه به اوکراین متوقف کرد اما برخی از خدمات رایگان را در دسترس نگه داشته است. شعبه روسی آن پس از توقیف حساب بانکی آن توسط مقامات رسمی و غیرممکن شدن پرداخت حقوق کارکنان و فروشندگان، رسماً اعلام ورشکستگی کرد.