کد خبر : 516693 تاریخ : ۱۴۰۲/۴/۳ - 17:10
سخنرانی مهم پوتین در بحبوبه شورش مسلحانه واگنرها خواستار اتحاد و انسجام ملی هستیم/هرگونه اقدامی که ایجاد شکاف کند چیزی جز « خنجر زدن به کشور و مردم ما» نیست ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در بحبوحه تلاش برای کودتا توسط شورشیان واگنر سخنرانی کرد. او اقدامات شورشیان را " خنجر زدن از پشت " توصیف کرد و خواستار اتحاد مردم شد.

به گزارش ستاره صبح آنلاین به نقل از راشا تودی اواخر روز جمعه، اوگنی پریگوژین، رئیس PMC واگنر، ارتش روسیه را به حمله به پایگاه گروهش متهم کرد - چیزی که وزارت دفاع روسیه قویا آن را رد کرده است.

مقامات روسیه نیز به نوبه خود تحقیقات جنایی را در مورد پریگوژین به دلیل راه اندازی یک شورش مسلحانه آغاز کرده اند.

 

اهمیت وحدت

پوتین استدلال کرد که " روسیه امروز مبارزه طاقت فرسایی برای آینده خود به راه انداخته است" و با " نئونازی ها و اربابان آنها" روبرو می شود . وی در ادامه تاکید کرد: اساسا تمام توان نظامی، اقتصادی و ماشین اطلاعاتی غرب علیه روسیه است.

پوتین در سخنرانی خود گفت : «  سرنوشت مردم ما در این نبرد تعیین می شود و خواستار اتحاد و انسجام ملی هستیم. به گفته رئیس جمهور، در حال حاضر همه درگیری ها و دعواهای داخلی باید کنار گذاشته شود زیرا « دشمنان خارجی ما از آن برای تضعیف داخلی ما استفاده می کنند. ”

رئیس دولت روسیه تاکید کرد که هرگونه اقدامی که بین روس‌ها ایجاد شکاف می‌کند چیزی جز « خنجر زدن به کشور و مردم ما» نیست. ”

 

درس تاریخ تلخ

پوتین یادآوری کرد که سناریوی مشابهی در سال 1917 در این کشور رخ داد، زمانی که در اواسط جنگ جهانی اول بود. او گفت که چگونه " دسیسه ها، مشاجره ها، سیاست ورزی پشت سر ارتش و مردم " منجر به " فروپاشی " شد. دولت » و « تراژدی جنگ داخلی. ”

رئیس جمهور گفت: روس ها روس ها را می کشتند، برادران برادران را می کشتند، در حالی که ماجراجویان سیاسی مختلف و قدرت های خارجی از آن سرمایه گذاری می کردند .

پوتین قول داد که از این اتفاق جلوگیری کند و همچنین از روسیه و مردم آن دفاع کند، « از جمله در برابر شورش داخلی. ”

 

ماهیت تهدید

پوتین در سخنرانی خود به وضوح کودتای PMC را " خیانت" نامید. وی علت این « خیانت به کشور و مردم » را « جاه طلبی‌های عظیم و منافع شخصی » افراد خاص عنوان کرد. وی در ادامه بدون نام بردن از پریگوژین، مسئولین را متهم کرد که به اهداف نظامی مشترک در اوکراین و یاد و خاطره جنگجویان کشته شده پشت کرده اند.

به گفته پوتین ، در صورت موفقیت، کودتا منجر به " آنارشی و برادرکشی " می شود که در دراز مدت به " شکست " و " کاپیتولاسیون " روسیه منجر می شود .

رئیس جمهور " هر گونه شورش داخلی " را تهدیدی مرگبار برای دولت و ملت روسیه توصیف کرد. رئیس جمهور متعهد شد که « اقدامات سختی » علیه شورشیان که « با کمال میل وارد مسیر خیانت شده اند » و « قیام مسلحانه» را تدارک دیده اند، اتخاذ کند. ”

رئیس جمهور به مردم اطمینان داد که مسئولین در برابر مردم روسیه مورد بازخواست قرار خواهند گرفت.

 

اقدامات انجام شده

پوتین گفت : « همه دستورات لازم به نیروهای مسلح و سایر مقامات صادر شده است . وی افزود که یک پروتکل امنیتی ویژه ضد تروریستی در مسکو، منطقه مسکو و چندین مکان دیگر وضع شده است.

رئیس‌جمهور روسیه اذعان کرد که وضعیت در روستوف-آن-دون، در جنوب روسیه، همچنان « مشکل » است و عملکرد مقامات غیرنظامی و نظامی محلی عملاً مسدود شده است. با این حال، دولت " اقدامات قاطعی را برای تثبیت " وضعیت در شهر انجام خواهد داد.

رئیس جمهور پوتین در پایان سخنرانی خود خطاب به ملت، وعده داد که هر کاری که می تواند برای دفاع از کشور ، [و] دفاع از نظم قانون اساسی، زندگی، امنیت و آزادی شهروندان انجام دهد. ”