کد خبر : 516596 تاریخ : ۱۴۰۲/۳/۳۰ - 13:00
به رأی اعضای پارلمان بخش خصوصی احترام بگذارید انتخابات هیات رئیسه اتاق ایران روز یکشنبه با حواشی‌ که به همراه داشت برگزار شد.

انتخاب سلاح ورزی به عنوان رئیس اتاق
بر اساس شمارش آرای انتخابات رئیس اتاق ایران، حسین سلاح ورزی ۲۶۵ یونس ژائله ۹۵ رای و حسین پیرموذن ۶۲ رای کسب کردند. کل آرای اخذ شده ۴۲۶ رای بوده است. از این تعداد ۴ رای باطل اعلام شد؛ و حسین سلاحورزی با کسب ۲۶۵ رای حائز بالاترین رای برای کرسی ریاست پارلمان بخش خصوصی در دوره دهم شد.

واکنش به انتخاب سلاح ورزی
انتخاب حسین سلاح ورزی واکنش های متفاوتی در بین فعالان اقتصادی و سیاسی به همراه داشت.بسیاری از کارشناسان و فعالان حوزه بازرگانی از این انتخاب استقبال کردند. میزان آرای او نشان می دهد که وی از محبوبیت خوبی در این حوزه برخوردار است.با این وجود نماینده وزارت صمت با ریاست او مخالف کرد و خواستار کناره گیری از سمت ریاست شد
آنچه باعث شد حواشی در انتخاب سلاح ورزی شده حمایت وی از ناآرامی های سال گذشته بوده است.تسنیم در گزارشی که تیتر یک این خبرگزاری شد نوشت: حسین سلاح‌ورزی که در فتنه ۱۴۰۱ مواضع تندی در حمایت از براندازان جمهوری اسلامی داشته، رئیس اتاق بازرگانی و عضو مهمترین شوراهای عالی نظام شده است، حال این سؤال مطرح می‌شود؛ آیا دستگاه‌های امنیتی و نظارتی کشور منافع ملی را شوخی گرفته‌اند؟
شرایط به گونه ای شده که برخی از احتمال برکناری سلاح ورزی خبر می دهند.اما میزان آرای بالای او در انتخابات اتاق بازرگانی شرایط را پیچیده کرده و به نظر می رسد کنار زدن او کار ساده ای نیست.
اتاق ایران یک نهاد اقتصادی،تجاری و تخصصی است.به همین دلیل احتمالا به نفع تولید،تجارت،صنعت و .. است که بیشتر روی تخصص و توانایی های اعضای اتاق دقت شود و نه مسائل سیاسی زیرا کشور از نبود تخصص رنج می برد.حال که پارلمان بخش خصوصی به یک تکنوکرات رای داده است بهتر است به رای اکثریت احترام گذاشته شود.