کد خبر : 516552 تاریخ : ۱۴۰۲/۳/۲۸ - 15:31
در موسسه ایران صورت گرفت رونمایی از کتاب خاطرات دکتر حسین علایی با عنوان «پسر آشیخ محمود» مراسم رونمایی از کتاب دکتر حسین علایی با عنوان «پسر آشیخ محمود» در صبح امروز یکشنبه ۲۸ خرداد در مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران برگزار شد.

به گزارش ستاره صبح آنلاین صبح امروز با حضور تعداد زیادی از شخصیت‌های فرهنگی، سیاسی، مطبوعاتی، فرماندهان پیشین جنگ و علاقه‌مندان در ساختمان روزنامه ایران از کتاب «پسر آشیخ محمود» که خاطرات حسین علایی از کودکی تا زمان حال است رونمایی شد. در این مراسم علی مطهری، صالحی امیری،محسن حاجی میرزایی،بطحایی، میرولد، عباس محتاج، علی ربیعی و محسن هاشمی درباره شخصیت، مبارزات سیاسی در دوران دانشجویی در دانشگاه تبریز و همچنین ورود حسین علایی به سپاه پس از انقلاب سخنانی ایراد کردند و شخصیت او را به تصویر کشاندند. 

سخنرانان بر اراده، عزم و صداقت علایی در همه امور و مسئولیت هایی که داشته است انگشت گذاشتند و صفات او را منحصر به فرد قلمداد کردند.آن‌ها گفتند که علایی در دوران دفاع مقدس به دنبال پایان جنگ بود و بعد از جنگ هم که وی به عالم فرهنگ، سیاست، نویسندگی و گفت‌وگو روی آورد با تحلیل ها و نوشته هایش به دنبال صلح و تنش زدایی بوده است.

از ویژگی های دیگر علایی واقع بینی و واقع گرایی و قضاوت منصفانه نسبت به رژیم گذشته و دولت‌ها بوده و هست. علایی مثل یک پژوهشگر و محقق به رویدادهای خرد و کلان کشور ورود پیدا کرده است. همچنین حسین علایی دو کتاب تحلیلی درباره جنگ نوشته که تاکنون 4 بار تجدید چاپ شده است.

 

در پایان این مراسم علایی سخنانی ایراد کرد که گزیده ای از آن در ادامه می آید:

 

* از همه کسانی که به این مراسم آمدند تشکر و قدردانی می کنم و از موسسه ایران بابت چاپ کتابم متشکرم.

* جلد دوم کتاب آماده است و به زودی به چاپ می رسد.

*مطالبی که نوشتم حوادثی بوده که خودم در آن حضور داشتم و یا به چشم دیده ام، خارج از آن چیزی ننوشتم.

* از اول انقلاب دفترچه یادداشتی داشتم که وقایع مهم را درآن یادداشت می کردم. 

* تمام تلاشم این بود که در کتاب اشتباه نداشته باشم، به همین خاطر کتاب را قبل از چاپ برای بسیاری از صاحبنظران ارسال کردم.

* خوشبختانه در ایران نوشتن تاریخ شفاهی رسم شده و از همه دوستان خواهش میکنم که این کار را انجام دهند.

* از همه دوستانی که کتاب را می خوانند تقاضا می کنم اگر نقد و اشکالی هست آن را به من منتقل کنند.

* برخی ها جنگ را طوری روایت می کنند که با واقعیت های جنگ مغایرت دارد.

* بی طرفانه نوشتن و درست و علمی کار کردن سخت است.

* از برکات دوران آقای احمدی نژاد بنده بیکار شدم و باعث شد «تاریخ تحلیلی جنگ »را بنویسم.

* من پاسخگو نیستم من محقق هستم