کد خبر : 506001 تاریخ : ۱۴۰۲/۳/۱ - 13:55
پیشنهاد عجیب یک مقام مسئول برای نحوه پرداخت حقوق کارگران افغان! رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان گفت: درست است که افغان‌ها ریال دریافت می‌کنند اما به دلار تبدیل و برای خانواده‌های خود می‌فرستند که ما پیشنهاد دادیم به جای اینکه پول انتقال بدهند به آنها کالا بدهیم و آنها این کالاها را در کشور خود بفروشند.

حسین سلیمی، رئیس اتاق مشترک ایران گفت: تجار افغانی به دلیل مشکلاتی که با طالبان دارند تمایل دارند که سرمایه‌های خود را یا به ایران و یا به ترکیه منتقل ‌کنند و اگر به آنها کمک شود ایران را انتخاب خواهند کرد چراکه زبان و مرز مشترک دارند. با وزارت کشور صحبت‌هایی در این زمینه شده است که از نظر صدور اقامتی مشکلات آنها حل شود.

به گفته رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان؛ 5 میلیون افغانی در ایران فعال هستند که از این تعداد 3 میلیون نفر کار می‌کنند؛ که این افراد بخشی از درآمد خود را به افغانستان برای خانواده‌های خود می‌فرستند درست است که ریال دریافت می‌کنند اما به دلار تبدیل و برای خانواده‌های خود می‌فرستند که ما پیشنهاد دادیم به جای اینکه پول انتقال بدهند به آنها کالا بدهیم و آنها این کالاها را در کشور خود بفروشند و اینگونه از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌کنیم.